کد خبر: ۱۹۲۵۵۰
۰:۰ - ۱۴۰۱/۵/۴

اثر چند ریسک بر روند منفی بورس + توصیه به سهامداری بلندمدت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

اثر چند ریسک بر روند منفی بورس + توصیه به سهامداری بلندمدت

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اثر چند ریسک بر روند منفی بورس گفت: سرمایه‌گذاری بلندمدت بیش از بازارهای رقیب سود و نفع نصیب سهامداران کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اکرم فیض‌یاب قلعه جوقی در خصوص شرایط بازار سرمایه به تسنیم گفت: از مرداد سال 99 شرایط بورس در روند منفی قرار دارد و بازار سرمایه از تورم جا مانده است. با این حال افزایش تورم به تنهایی نمی‌تواند دلیلی برای رشد بازار باشد و باید سایر مولفه‌ها را در کنار تورم در راستای تحلیل این بازار بررسی کرد.

وی افزود: موضوع برجام و موارد مرتبط نیز یکی از ریسک‌های بازار است که بصورت مستقیم و غیرمستقیم بر سودآوری شرکت‌ها اثرگذار است. از این منظر بازار سرمایه به نوعی به عدم قطعیتی در برجام نگاه می‌کند که همین مولفه نیز موجب شده به مدار متعادل و صعودی واکنش کمتری نشان دهد. از سوی دیگر متاسفانه طی سال‌های گذشته بجای هدایت سرمایه‌گذارن به روش غیرمستقیم، بیشتر بصورت مستقیم سرمایه‌گذاری کرده و در حال داد و ستد سهام هستند. این مولفه در کنار سایر عوامل موجب شده با هیجان بیشتری داد و ستدها انجام شود و اثر منفی بر بازار داشته باشد.

فیض‌یاب قلعه جوقی ادامه داد: تا مادامی که این عدم قطعیت‌ها و عوامل مورد اشاره بر بازار سایه انداخته باشد، نمی‌توان منتظر بهبود روند معاملات بود. هر چند با وجود این شرایط در بلندمدت سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه بیش از هر بازار دیگری سود و نفع را نصیب سهامداران کرده است. از این رو اگر سهامداران با مطالعه اقدام به خرید سهام و چینش پرتفوی کردند، نباید تحت تاثیر نوسانات روزانه قرار گیرند.

تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ