کد خبر: ۱۹۲۶۰۶
۰:۰ - ۱۴۰۱/۵/۵

دلایل پتروشیمی فرابورسی برای کاهش ۴۷ درصدی سود سه ماه نخست سال

دلایل پتروشیمی فرابورسی برای کاهش ۴۷ درصدی سود سه ماه نخست سال

پتروشیمی فرابورسی درباره دلایل کاهش ۴۷ درصدی سود دوره سه ماه نخست سال نسبت به مدت مشابه قبل توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت پتروشیمی زاگرس درباره دلایل کاهش ۴۷ درصدی سود دوره سه ماه نخست سال نسبت به مدت مشابه قبل توضیح داد.

براین اساس، متین دیداری مدیرعامل "زاگرس" در خصوص دلایل کاهش ۴۷ درصدی سود دوره سه ماهه منتهی به خرداد نسبت به مدت مشابه سال قبل اعلام کرد: به رغم افزایش ۲۷ درصدی مبلغ فروش، بهای تمام شده کالای فروش رفته در دوره مالی سه ماه منتهی به خرداد نسبت به دوره مشابه سال قبل حدود ۸۵ درصد افزایش یافت که عمدتاً به دلیل افزایش متوسط نرخ گاز خوراک به میزان ۱۴۷ درصد است و همچنین افزایش غیر متعارف نرخ سرویس های جانبی نسبت به برآورد دوره مشابه سال قبل است که مدیریت شرکت بر اساس برآورد منطقی و معقول ذخیره لازم را در نظر گرفته است.

افزایش ۴۵ درصدی هزینه های فروش و اداری و عمومی نسبت به دوره مشابه سال قبل که عمدتاً به دلیل افزایش نرخ هزینه حمل به واسطه افزایش نرخ سوخت کشتی ها در بازارهای بین المللی بود.

با عنایت به عدم اعلام نرخ های گاز خوراک و سوخت برای سه ماه اول سال تا تاریخ تهیه گزارش، شرکت در محاسبات قیمت تمام شده آخرین نرخ در دسترس بر مبنای مصوبه ۶ بهمن سال ۱۴۰۰ ستاد هماهنگی دولت( نرخ پنج هزار تومان برای گاز خوراک و ۴۰ درصد آن برای گاز سوخت) در نظر گرفته است.

تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ