کد خبر: ۱۹۲۶۳۳
۰:۰ - ۱۴۰۱/۵/۸

عدم تحقق وعده مسئولان منجر به کاهش اعتماد و خروج نقدینگی از بورس شد
کارشناس بازار سرمایه:

عدم تحقق وعده مسئولان منجر به کاهش اعتماد و خروج نقدینگی از بورس شد

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به عدم تحقق وعده وزیر اقتصاد و رئیس جمهور مبنی بر افزایش نرخ بهره بانکی، رونق بورس و حمایت از سهامداران گفت: این مسائل سبب کاهش اعتماد و خروج نقدینگی از بازار شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مصطفی صفاری با اشاره به وضعیت فعلی بورس به ابتکار گفت: در ادبیات اقتصادی رابطه قیمت سهام تابع معکوس از نرخ بهره است. هرگاه نرخ بهره بدون ریسک افزایشی شود، قیمت سهام افت پیدا خواهد کرد. اگر قرار است پس‌اندازها به سمت بازار سهام حرکت کند باید نرخ سود بدون ریسک کاهش یابد.

وی افزود: وزیر اقتصاد وعده داده بود نرخ بهره بانکی بالاتر از 20 درصد نخواهد رفت در حالی که اکنون نرخ بهره 21 درصد است و برخی از بانک‌ها تا 22 درصد هم برای سپرده‌های یک ماهه در نظر می‌گیرند. این روند دقیقا خلاف وعده‌های وزیر درخصوص بهبود بازار است. هنوز برجام تعیین‌تکلیف نشده و مسئله واگذاری خودروها نیز که قرار بود تا تیر ماه انجام شود هنوز نامعلوم است. سردرگمی میان مسئولان اقتصادی و فعالان بازار وجود دارد. در داخل بازار الگوریتم‌ هایی وجود دارد که معمولا جیب سهامداران جزئی را می‌زنند و کسی هم با آنها برخورد نمی‌کند. تمام این مسائل سبب کاهش اعتماد و خروج نقدینگی از بازار شد.

صفاری ادامه داد: اگر مسئولان به عوامل موثر بر تشدید بی‌اعتمادی نپردازند و جلو افزایش نرخ بهره را بگیرند شاهد بازگشت بازار خواهیم بود. در کوتاه‌مدت بعید است شرایط مطلوب شود. در این شرایط تورمی کسانی که در بازارهای رقیب سرمایه‌ گذاری کردند برنده شدند اما سهامداران بورس در این دو سال بازنده بودند که نتیجه عملکردهای سیاسی و اقتصادی دولت است. رئیس جمهور وعده‌ داده بود در ابتدای کار به رونق بازار سرمایه و حمایت از سهامداران توجه ویژه خواهد کرد اما متاسفانه چنین اتفاقی رخ نداد.

تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ