کد خبر: ۱۹۲۶۴۰
۰:۰ - ۱۴۰۱/۵/۶

دلایل استقبال از ثبت نام ایران خودرو با اختلاف ۸۴ تا ۲۷۶ میلیونی نرخ ۲۵ محصول
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران مطرح کرد:

دلایل استقبال از ثبت نام ایران خودرو با اختلاف ۸۴ تا ۲۷۶ میلیونی نرخ ۲۵ محصول

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران با اشاره به دلایل استقبال گسترده مشتریان برای ثبت نام خرید محصولات ایران خودرو، نرخ کارخانه و بازار ۲۵ محصول با اختلاف ۸۴ تا ۲۷۶ میلیون تومانی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران درباره دلایل استقبال گسترده مشتریان برای ثبت نام خرید محصولات ایران خودرو در مقایسه با سایر خودروسازان به تابناک گفت: علاوه بر رانت حاصل از اختلاف قیمت مصوب کارخانه و بازار، تنوع سبد محصولات ایران خودرو در رده های قیمتی و با آپشن های مختلف، ارتقای کیفیت، شبکه گسترده خدمات پس از فروش، ایمنی بهتر و بازارپسندی از جمله دلایل اقبال مشتریان به خرید محصولات این خودروساز است.

وی افزود: فاصله قیمت کارخانه و بازار و برخورداری از سود 100 تا 120 درصدی ناشی از این مابه تفاوت قیمتی موجب شده حتی برخی افراد که پولی برای خرید خودرو ندارند نیز به دنبال ثبت نام برای کسب سود با فروش حواله خودرو باشند. به نحوی که از 6 میلیون متقاضی خرید محصولات ایران خودرو در دومین مرحله فروش در سامانه یکپارچه ممکن است تنها 50 تا 100 هزار نفر خریدار واقعی وجود داشته باشد و بقیه افراد با هدف کسب سود و کیفیت و خدمات مناسب در بخت آزمایی خرید خودرو مشارکت کردند.

این فعال صنعت خودرو ادامه داد: تجربه نشان داده در فاصله سال های 94 تا 96 به دلیل فاصله قیمتی 2 تا 3 درصدی نرخ مصوب کارخانه و بازار، تقاضای چندانی برای ثبت نام خرید خودرو وجود نداشت اما اکنون سود سرشار ناشی از مابه تفاوت قیمت مصوب و بازار موجب شده مثلا برای خرید 10 هزار خودرو چند میلیون مشتری ثبت نام کنند.  باید با رشد عرضه از طریق آزادسازی قیمت خودروهای داخلی و واردات خودرو به تقاضای واقعی موجود در بازار پاسخ داده شود تا فاصله قیمت مصوب و بازار خودرو به 3 تا 4 درصد کاهش یابد.

موتمنی عنوان کرد: وقتی مثلا قیمت مصوب پژو 206 تیپ دو حدود 150 میلیون و قیمت بازار این خودرو پرتقاضا 300 میلیون تومان است یا قیمت بازار پژو پارس در انواع مختلف از 100 تا 180 میلیون تومان بالاتر از قیمت مصوب است، میزان مشارکت در خرید افزایش می یابد. سال 96 بالغ بر 1.5 میلیون خودرو تولید و واردات نیز آزاد بود. این شرایط موجب شد فاصله قیمت مصوب و بازار خودروهای داخلی در حد 2 تا 3 درصد باشد و حتی قیمت بازار برخی خودروها مانند تندر90 اتوماتیک و پارس تندر به کمتر از قیمت کارخانه برسد.

قیمت کارخانه و بازار 25 محصول ایران خودرو:

تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ