کد خبر: ۱۹۲۶۵۰
۰:۰ - ۱۴۰۱/۵/۶

 ۴۹.۶ هزار میلیارد تومان از تعهدات اصل و سود اوراق مالی اسلامی پرداخت شد
طی ۴ ماه اول:

۴۹.۶ هزار میلیارد تومان از تعهدات اصل و سود اوراق مالی اسلامی پرداخت شد

طی ۴ ماه اول بیش از ۴۹.۶ هزار میلیاردتومان تعهدات سررسید شده اصل و سود اوراق مالی اسلامی سنوات قبل به خریداران از بازار پول و سرمایه پرداخت شد که ۲ برابر انتشار نقدی از ابتدای سال است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: با فروش اوراق مالی اسلامی، منابع مالی احداث و تکمیل فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی، بازسازی و مقاوم‌سازی فضای فیزیکی فرسوده دانشگاه‌های وزارت علوم و جهاد دانشگاهی و طرح‌های نیمه‌تمام مهار و تامین آب و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی تامین می‌شود.

براساس این گزارش در راستای پایبندی دولت به بازپرداخت به موقع اصل و سود اوراق مالی اسلامی منتشره در سنوات قبل، طی 4 ماه اول سال بیش از 49.6 هزار میلیارد تومان تعهدات سررسید شده اصل و سود اوراق منتشره سنوات قبل به خریداران (اعم از بازار پول و سرمایه)‌ پرداخت شد که تقریبا 2 برابر رقم انتشار نقدی از ابتدای سال است.

با توجه به تصمیمات شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا و به منظور اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها و تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی که نهادهای دامی مورد نیاز را با قیمت‌های جدید تامین می‌کنند به دولت اجازه داده شده نسبت به انتشار و واگذاری 15 هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی (مازاد بر سقف مندرج در قانون بودجه سال 1401) منتشر کند و در اختیار بانک کشاورزی قرار دهد‌.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ