کد خبر: ۱۹۲۶۸۱
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۵/۸

توضیحات زامیاد در واکنش به اظهارات نماینده مجلس درباره محصول جدید

توضیحات زامیاد در واکنش به اظهارات نماینده مجلس درباره محصول جدید

شرکت زامیاد در واکنش به اظهارات نماینده مجلس در خصوص خودرو جدید پیکاپ کارون، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت زامیاد در واکنش به اظهارات نماینده مجلس درخصوص خودرو جدید این شرکت اعلام کرد: زامیاد از دیرباز در حال تولید خودرو کار است که از ویژگی های آن استحکام و دوام بالا و قیمت مناسب است. خودروهای کار همواره نقش بسیار پررنگی در تامین درآمد خانوارها داشت. به طوری که بعضا تا سه خانواده امکان امرار معاش از خودرو کار زامیاد را داشتند.

با توجه به تحقیقات بازار انجام شده و درخواست های موجود جهت یک خودروی ارزان با کیفیت بالا که توان حمل بار و مسافر را همزمان داشته باشد شرکت زامیاد اقدام به طراحی و تولید خودروی کارون کرد که با عدم آگاهی و اشراف ناکافی برخی از مسئولان نسبت به حوزه خودروهای تجاری اطلاعات اشتباهی در شبکه های اجتماعی و برخی رسانه ها منتشر شده که توضیحات زیر در پاسخ به این اظهارات منتشر می شود.

۱-  از آنجا که شاسی نیسان زامیاد از فولاد آلیاژی با استحکام بالا است، توانایی تحمل بارهای بیش از ظرفیت اسمی را دارد و از همین رو زامیاد تصمیم به استفاده از این شاسی در دیگر خودروها گرفت. زیرا به دلیل وجود قالب ها و ابزارهای تولیدی نیاز به سرمایه‌گذاری نداشت و با توجه به تیراژ بالا قیمت تمام شده آن بسیار رقابتی بود و خدمات پس از فروش آن نیز به راحتی و با کمترین قیمت قابل عرضه به مصرف کنندگان است.

۲- موتور +M24 یکی از قوی ترین و کم هزینه ترین موتورهای تولیدی است که توانایی ایجاد گشتاور مناسب برای خودروی کار را دارا است. در موتورهای تولیدی شرکت های خودروساز معمولاً اجزای اصلی موتور شامل سیلندرها، میل لنگ، شاتون و گاهاً پیستون ها جهت صرفه جویی در قالب و ابزار عمدتاً طی سالیان متمادی بدون تغییر بوده و اجزای پیرامونی موتور شامل سیستم‌های سوخت‌رسانی و تزریق سوخت، دریچه های ورودی هوا و سوخت و سیستم خروجی دود و... دچار تغییرات بسیار زیادی می شوند تا امکان رسیدن به استانداردهای بالاتر را داشته باشند. لذا عدم تخصص در این زمینه توسط برخی چهره های نامرتبط با این صنعت باعث رفتارها و گفتارهای غیر کارشناسی می شود.

۳- به منظور سازگاری اتاق با شاسی و قوای محرکه خودرو، باید آزمایشات فنی بسیاری در مراکز آزمایشگاهی مورد تایید موسسه استاندارد و یا شرکت های بازرسی و استاندارد خارج طی شود که خودروی کارون به دلیل انجام تغییرات عمده در سیستم تعلیق، انتقال قدرت، سیستم سرمایش، فرمان پذیری و... تمامی این تاییدیه ها را اخذ کرد. لذا بر خلاف تصور افراد ناآگاه امکان تولید و شماره گذاری هر خودرویی بدون اخذ تاییدیه های تعریف شده وجود ندارد.

۴- اتاق سرنشین و اتاق بار خودروی کارون توسط دیگر خودروسازان تولید و به مصرف می‌رسد کما اینکه این مدل اتاق طبق مدل های خودروسازان بزرگی همچون تویوتا و نیسان تا سال ۲۰۱۶ در حال تولید بود. بسیاری از خودروسازان حتی به رغم تولید مدل های جدید، نسبت به تولید مدل های قدیمی برای بازارهای مورد درخواست با قیمت مناسب اقدام می کنند.

۵- سیستم انتقال قدرت خودروی کارون به منظور سرعتی تر شدن نسبت به خودروی نیسان چابکتر بوده و امکان تامین توأمان قدرت و سرعت مناسب را برای خودروی کارون فراهم کرد. لذا این خودرو به رغم اینکه انتقال قدرت صرفاً توسط اکسل عقب صورت می پذیرد توانایی تردد در جاده های صعب العبور را به راحتی دارد.

۶- از آنجا که تحریم‌های ظالمانه باعث فشار اقتصادی مضاعفی بر قشر زحمتکش جامعه شده و قدرت خرید بسیار کاهش یافته، شرکت زامیاد در جهت مسئولیت اجتماعی اقدام به معرفی خودروی کارون با کاربری همزمان باری و مسافری با تقریباً ۴۰ درصد ارزان تر از قیمت خودروی مشابه موجود در بازار (با مشخصات فنی تقریبی) کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ