کد خبر: ۱۹۲۷۰۴
۰:۰ - ۱۴۰۱/۵/۹

تشدید باران موسمی۱۰ استان/ تعطیلی یزد و هشدار به مسافران/ رقم خسارت

تشدید باران موسمی۱۰ استان/ تعطیلی یزد و هشدار به مسافران/ رقم خسارت

طبق پیش بینی سازمان هواشناسی، باران موسمی در ۱۰ استان تشدید می شود و در برابر تعطیلی یزد و هشدار به مسافران چند استان، آمار اولیه خسارت ها اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان هواشناسی با اعلام هشدار قرمز از گسترش و تشدید فعالیت سامانه موسمی تا روز دوشنبه در ۱۰ استان خبر داد و اعلام کرد: بارندگی‌ها امروز یکشنبه در نیمه جنوبی و نیمه شرقی خوزستان، نیمه غربی و نیمه جنوبی کرمان، مرکز و جنوب سیستان و بلوچستان، شمال هرمزگان، نیمه غربی و نیمه جنوبی فارس و نیمه شرقی بوشهر تداوم  دارد.

براساس این گزارش، دوشنبه نیز نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب و مرکز کرمان، نوار شرقی خوزستان این شرایط را شاهد خواهند بود و وقوع سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی گسترده، آبگرفتگی منازل در مناطق مستعد، اختلال در ناوگان حمل و نقل، کاهش شعاع دید، احتمال تخریب پل و مسدود شدن جاده، خسارت به صنعت کشاورزی و شکستن درختان و تیرهای برق از جمله خطرات احتمالی است.

همچنین از امروز به تدریج شدت بارش‌ها در استان‎های دامنه زاگرس و شمال ایران کم خواهد شد و استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، قزوین، مرکزی، غرب اصفهان، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، خوزستان، کرمان و سیستان و بلوچستان منتظر بارش باشند.

بارش‌ها کم و بیش همچنان طی روزهای آینده ادامه خواهد داشت اما نکته مهم این است که شاخه اصلی بارش‌ها طی روزهای گذشته فعال بود.

تعطیلی امروز یزد و هشدار به مسافران چند استان

در این میان امروز ادارات دولتی یزد با تصمیم ستاد بحران استانداری تعطیل شد و سازمان‌های خدمات‌رسان مشغول خدمت‌رسانی هستند و بانک‌ها نیز در شعب منتخب به مردم ارائه خدمت می‌کنند. اورژانس یزد از  آمار متوفیان مرتبط با سیل اخیر استان را ۶ نفر اعلام کرد.

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر اعلام کرد: به گردشگرانی که قصد سفر به استان‌های یزد، فارس، کرمان، تهران، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و خوزستان دارند، هشدار داده می‌شود و مسافرانی که قصد عزیمت به مشهد از محور شمالی دارند با کسب اطمینان امکان تردد از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه جدا خودداری کنند.

 

وزیر جهاد کشاورزی هم پیش‌بینی کرد میزان خسارت سیل به بخش کشاورزی حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان باشد و با توجه به شرایط جوی، احتمال می‌رود تا نهایی شدن گزارش‌ها بیشتر هم شود.

از سوی دیگر فرایند استیضاح عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توسط مجلس شروع شد و ­ عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی در فضای مجازی اعلام کرد: آقای رئیس جمهور عزیز و پرتحرک برای کمک به شما و اینکه کارنامه بهتری در میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیدا کنید استیضاح وزیر را به جریان انداختیم. حال وزیرتان بیشتر دل به کار خواهد داد و مردم اخبار بیشتری از تحرک وزیر خواهند شنید. این یعنی قدرت تحرک آفرینی استیضاح!

بارش‌ شدید باران و جاری شدن سیلاب طی چند روز گذشته ۲۰ استان شامل ۱۱۱ شهرستان و ۳۱۰ روستا را درگیر کرد. بارش‌هایی که بنابر اعلام رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر منجر به جان باختن ۵۶ نفر شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ