کد خبر: ۱۹۲۷۱۰
۰:۰ - ۱۴۰۱/۵/۹

محدودیت فروش محصولات خودروسازان در فرآیند خارج از قرعه‌کشی حذف شد
وزارت صنعت:

محدودیت فروش محصولات خودروسازان در فرآیند خارج از قرعه‌کشی حذف شد

وزارت صنعت از حذف اعمال محدودیت‌ها در طرح‌های فروش خودروسازان برای فروش محصولات خارج از قرعه‌کشی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت با اشاره به ریزش قیمت‌ها در بازار آزاد خودرو با انتشار ویدئویی در فضای مجازی اعلام کرد: پس از اجرای هر دو مرحله از فروش یکپارچه خودروها، قیمت‌ها در بازار آزاد کاهش پیدا کرد. این موضوع نشان می‌دهد فروش خودروها و قرعه‌کشی بصورت یکپارچه در راستای تحقق هدف به‌درستی عمل کرد و التهاب قیمت‌ها در بازار را تقلیل داد.

پس از سه سال، مقرر شده برای طرح‌ فروش خودروهایی که از شمول قرعه‌کشی خارج شده و خودروهایی که به‌تدریج خارج می‌شوند، محدودیت‌هایی که پیش از این اعمال می‌شدند، کنار گذاشته شود. بطور مثال فردی که قصد خرید کوییک R که اخیرا از چرخه قرعه‌کشی خارج شده را دارد، بجای بازار آزاد از شرکت‌ خودروساز خرید را بدون آنکه محدودیت پلاک انتظامی فعال، عدم خرید ۴۸ ماهه از دو خودروساز بزرگ و... مانع شود، انجام می دهد.

این اقدام به زودی اجرا خواهد شد. مزیت این تصمیم جدید این است بجای آنکه حجم عمده تقاضا به سمت بازار باشد و منجر به افزایش قیمت شود به سمت خرید از شرکت خودروساز حرکت می‌کند و نیاز تامین می‌شود. این موضوع باعث خواهد شد قیمت‌ها در بازار آزاد بیش‌تر کاهش پیدا کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ