کد خبر: ۱۹۲۷۲۶
۱۲:۸ - ۱۴۰۱/۵/۹

بحران جدید بورس با ۶۰۰ سهم منفی در برابر ۲۲ نماد مثبت + شائبه دستکاری
در معاملات امروز بازار سهام رخ داد:

بحران جدید بورس با ۶۰۰ سهم منفی در برابر ۲۲ نماد مثبت + شائبه دستکاری

ثبت رکورد ۶۰۰ سهم منفی در برابر ۲۲ نماد مثبت، موجب شد تا بحران ماه های اخیر بورس وارد مرحله تازه ایی شده و همچنان هیچ خبری از حمایت های دولت و سازمان بورس نباشد!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اوضاع وخیم و بحرانی بورس در ماه های اخیر، امروز تازه تر و نمایان تر شد اما همچنان هیچ نشانه ایی از بهبود وضعیت و تلاش دولت و مسئولان برای خروج از این بحران طاقت فرسا نشده و با توجه به ادعای مجید عشقی رئیس سازمان بورس منبی بر نقش 80 تا 90 درصدی سهامداران حقیقی و عدم دستکاری شاخص توسط دو صندوق بزرگ توسعه و تثبیت، نباید هم انتظاری غیر از این داشت.

براساس این گزارش، ابراهیم رئیسی خرداد سال گذشته در کسوت نامزد ریاست جمهوری از تالار معاملات بورس تهران بازدید کرد و با استماع گلایه های برخی سهامداران وعده داد برای بهبود وضعیت هر کاری انجام می دهد اما با آغاز بکار دولت سیزدهم ضمن برگزاری جلسه وزیر اقتصاد با مدیران بورسی و هلدینگ‌های حقوقی و اعلام برنامه‌های حمایت از بازار سرمایه، پیگیری تزریق منابع از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار و ... همچنان بازار سهام در نتیجه تصمیمات نادرست مسئولان از جمله حذف عرضه خودرو در بورس کالا و قیمت گذاری دستوری در وضعیت بحرانی به سر می برد.

در این میان شاخص بورس 18 تیر و در اوج فصل مجامع و تجربه بهبود وضعیت در سال های گذشته، کانال مهم و حمایتی 1.5 میلیون واحدی را با ریزش های پیاپی از دست داد تا سهامداران با ناامیدی و ضرر، اقدام به خروج نقدینگی کرده و به بازارهای رقیب که همگام با تورم پیش می رود، رو بیاوردند.

اوضاع اورژانسی بورس درحالی طی هفته های اخیر هم تکرار شد که امروز رکورد منفی جدیدی ثبت شد و طی آن رنگ 600 نماد بورسی و فرابورسی معادل 93 درصد سهام، قرمز شد و به جز 22 نماد از جمله هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، تامین سرمایه امید، پتروشیمی پارس و سیمان کردستان، ما بقی نمادها منفی و دارای صف فروش هستند .

در برابر این وضعیت بغرنج که در سخت ترین روزهای بورس هم کمتر دیده شده، شاخص کل با ریزش 17 هزار واحدی تنها نشان از کاهش 1.1 درصدی دارد تا بار دیگر شائیه دستکاری بازار و عدم انعکاس واقعیت های بازار در میان فعالان اوج گیرد.

با این اوضاع و در حالی میانگین تورم به 45 درصد رسیده و بازار سهام از این تورم حسابی جامانده که باید منتظر ماند و دید این بار وزیر اقتصاد، سازمان بورس و دولت برای بهبود اوضاع چه وعده هایی خواهند داد؟

تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ