کد خبر: ۱۹۲۷۳۵
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۵/۹

ثبت ۳۵ هزار کلاهبرداری پیش‌‌‌فروش ملک در تهران و توصیه به شهروندان

ثبت ۳۵ هزار کلاهبرداری پیش‌‌‌فروش ملک در تهران و توصیه به شهروندان

سال گذشته ۳۵ هزار مورد کلاهبرداری پیش‌‌‌فروش ملک در تهران اعلام‌‌ ‌شد و شهروندان برای اطلاع از وضعیت بهتر است به اداره راه استان مراجعه کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از دنیای اقتصاد، عده‌‌‌ای از شهروندان با پیش‌‌‌خرید واحدهای مسکونی از برخی تعاونی‌‌‌ها به مال‌‌‌باختگانی تبدیل‌‌‌شده‌‌‌اند که نه راه پس دارند نه راه پیش !

بر اساس این گزارش، برخی شرکت‌‌‌ها با سوءاستفاده از نام تعاونی و تبلیغات گسترده، پایتخت‌‌‌نشینان را تشویق به سرمایه‌‌‌گذاری در پروژه‌‌‌های غیرواقعی آن‌‌‌هم با مبالغ پیش‌‌‌فروش بسیار کم کرده‌‌‌اند که قطعا در آینده‌‌‌ای نزدیک پرونده تخلفات این تعاونی‌‌‌ها در مراکز قضایی بیشتر می‌‌‌شود. تنها سال گذشته ۳۵ هزار مورد کلاهبرداری پیش‌‌‌فروش ملک در تهران اعلام‌‌ ‌شد.

محبت‌‌‌خواه مدیرکل راه تهران با اعلام این خبر از شهروندان خواسته برای استعلام وضعیت پیش‌‌‌خرید واحدهای مسکونی به اداره راه استان مراجعه کنند. بی‌‌‌اطلاعی شهروندان، تعجیل در خرید به دلیل افزایش بی‌‌‌رویه قیمت‌‌‌ها و قیمت‌‌‌های غیرواقعی و ارزان واحد مسکونی با سود قابل‌‌‌توجه از عوامل مؤثر درافتادن به دام این پروژه‌‌‌های کلاهبرداری است.

برابر آخرین ضوابط ابلاغی برای تنظیم پیش‌‌‌فروش رسمی، شهروندان باید به مواردی ازجمله سند رسمی مالکیت زمین، پروانه ساخت و شناسنامه فنی، بیمه‌‌‌نامه مربوط به مسوولیت ساختمان و استعلام دارایی توجه کنند. کلاهبرداری و جیب‌‌‌بری از مردم با فراخوان پیش‌‌‌فروش واحدهای آپارتمانی امروز به پدیده‌‌‌ای تبدیل‌‌‌شده که علاوه بر صدای مردم مال‌‌‌باخته، هشدار متولیان این بخش را نیز به همراه داشته است.

تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ