کد خبر: ۱۹۲۷۵۴
۰:۰ - ۱۴۰۱/۵/۱۰

شرکت بورسی برای تولید مشارکتی بذر ذرت هیبرید قرارداد بست

شرکت بورسی برای تولید مشارکتی بذر ذرت هیبرید قرارداد بست

شرکت بورسی از انعقاد قرارداد با امریکن ژنتیکس یونان برای تولید مشارکتی بذر ذرت هیبرید در ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس از انعقاد قرارداد با شرکت امریکن ژنتیکس یونان برای تولید مشارکتی بذر ذرت هیبرید در ایران خبر داد.

براین اساس، "زپارس" درخصوص جزئیات قرارداد همکاری مشترک با شرکت امریکن ژنتیکس یونان برای تولید دو رقم بذر ذرت هیبرید در ایران اعلام کرد: علت ورود به طرح، استراتژی مشخص شده شرکت در افق های تعیین شده و تکالیف مجامع عمومی در جهت فعالیت در حوزه های تولید محصولات استراتژیک و با اهمیت بویژه تولید بذر که توجیه اقتصادی و آثار مالی مثبت و با ثباتی را در بلند مدت در پی خواهد داشت .

نحوه مشارکت طرفین در اجرای طرح، شرکت امریکن ژنتیکس یونان به عنوان بهنژادگر بذور والدین ( بذور پایه ) را بطور رایگان در اختیار شرکت قرار داده و در کلیه مراحل کاشت ّ، داشت ، برداشت و فرآوری و بسته بندی محصول کارشناسان را جهت نظارت فنی مستقر خواهد کرد و "زپارس" نسبت به تامین زمین ، نیروی کار ، کارشناسان و امکانات پروسس بذر اقدام خواهد کرد . درآمد حاصل از طرح به نسبت 40 درصد برای شرکت آمریکن ژنتیکس و 60 درصد برای شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس تخصیص خواهد یافت .

درآمد برآوردی طرح، سطوح تعیین شده در ماده 2 قرارداد به عنوان سطح کشت در هر سال تعیین شده و در مجموع دو رقم HAMILTON و AGN601 نسبت به تولید محصول اقدام خواهد کرد . با لحاظ اینکه فروش بذر ذرت در فصول بهار و تابستان هر سال صورت می گیرد طبیعی است محصولات تولیدی شرکت با یک سال وقفه به فروش خواهد رسید. بنابراین تولیدات سال 2022 در سال 2023 به فروش می رسد و برای سنوات آتی به همین روال صورت خواهد گرفت.

لذا درآمد ناخالص پیش بینی شده سهم شرکت از مشارکت برای 5 سال اول به این صورت برآورد می شود . سال 2022 صفر، سال 2023 بالغ بر 16.2 میلیارد تومان، سال 2024 بالغ بر 53.8 میلیارد تومان، سال 2025 بالغ بر 99.3 میلیارد تومان، سال 2026 بالغ بر 172.9 میلیارد تومان. با لحاظ تمام مولفه های موثر در آینده طرح از جمله احتمال لغو تحریم ها و ورود انواع بذور خارجی و ایجاد شرایط رقابتی با ضریب بالا در بازار مربوطه و ... افزایش نرخ محصول بطور متوسط بصورت 10 درصد برای هر سال در نظر گرفته شد لذا با این فرض درآمد ناخالص سهم شرکت پس از پایان دوره 15 ساله مشارکت 4.7 هزار میلیارد تومان پیش بینی می شود . 

مجموع سرمایه گذاری ( هزینه ) و سود خالص شرکت در مشارکت با توجه به اینکه تمام زیر ساخت های لازم آماده بوده و شرکت به تولید ارقام داخلی می پردازد ، هیچ گونه نیازی به انجام هزینه برای ایجاد زیر ساخت طرح وجود نداشته و صرفاً هزینه های جاری سالانه برای عملیات کاشت ، داشت ، برداشت و پروسس بذر محصول در طرح لحاظ می شود و بطور تقریبی سالانه با نرخ و شرایط امروز حداکثر 74 درصد درآمد ناخالص را هزینه های انجام یافته توسط شرکت تشکیل خواهد داد .

مجموع درآمد خالص طرح طی 15 سال 1.23 هزار میلیارد تومان برآورد می شود . از جمله عوامل خارج از کنترل موثر بر طرح که می تواند تولید را بطور معنا داری دچار تغییرات مثبت یا منفی کند می توان به تغییرات آب و هوایی ، خشکسالی ها ، بلایای طبیعی و تحریم های استکبار جهانی اشاره کرد. ضریب رقابت در بازار در طی دوره ممکن است در جهت مثبت یا منفی تولید ( درآمد ) را دچار تغییر کند .

تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ