کد خبر: ۱۹۲۸۲۵
۰:۰ - ۱۴۰۱/۵/۱۲

برنامه اصلاح ساختار بانک‌های ناتراز بورسی و فرابورسی تدوین شد/ اقدامات
رئیس بانک مرکزی:

برنامه اصلاح ساختار بانک‌های ناتراز بورسی و فرابورسی تدوین شد/ اقدامات

رئیس بانک مرکزی از تدوین برنامه رفع ناترازی بانک‌های بورسی و فرابورسی خبر داد و مشخص شد مدیریت بانک، سهامدار، بانک مرکزی و قوه قضائیه چه اقداماتی باید انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی صالح آبادی درباره برنامه بانک مرکزی برای اثر سیاست کنترل ترازنامه بر بانک هایی همانند آینده، سرمایه و ایران زمین به فارس گفت: طرح گزیر بانک اگر در مجلس تصویب و به قانون تبدیل شود این امکان را به بانک مرکزی می‌دهد. برای کنترل ترازنامه، بانک‌ها طبقه‌ بندی شدند. دامنه رشد ترازنامه بانک‌ها 1.5 تا 2.5 درصد و شاخص‌های کملز برای تک تک بانک‌ها محاسبه شده است.

وی افزود: بانک‌های دارای شرایط خاص از این قاعده مستثنا هستند و محدودیت‌های خاص دارند. مثلا ممکن است در یک بانک تسهیلات کلان محدود شود. پس رشد ترازنامه برای بانک‌هایی که وضعیت مساعدی ندارند، متفاوت است.

صالح آبادی درباره مدارا با بانک‌های ناسالم توضیح داد: برخی بانک‌ها دارایی مناسبی دارند اما نقدینگی لازم را ندارند که باید برنامه تنظیم نقدینگی را به بانک مرکزی بدهند. درباره بانک‌هایی که ناترازی دارند، برخی اقدامات باید توسط مدیریت بانک، سهامدار، بانک مرکزی و دستگاه‌ قضایی انجام شود. برای بانک‌ های ناتراز، برنامه‌‌ای تدوین و مشخص شد مدیریت بانک، سهامدار، بانک مرکزی و قوه قضائیه چه اقداماتی انجام دهند تا وضعیت ناترازی آنها مرتفع شود. اجرای برنامه اصلاح ساختار بانک زمان‌بر است و به‌تدریج آثار آن مشخص خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ