کد خبر: ۱۹۲۸۷۴
۰:۰ - ۱۴۰۱/۵/۱۳

آخرین وضعیت ۶ پرونده مدیران سابق بورس، خاوری و پسر نماینده مجلس معروف
سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد:

آخرین وضعیت ۶ پرونده مدیران سابق بورس، خاوری و پسر نماینده مجلس معروف

سخنگوی قوه قضاییه با اعلام آخرین وضعیت ۶ پرونده و اتهام مدیران سابق بورس درباره پرونده خاوری و پسر نماینده مجلس معروف توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مسعود ستایشی در نشست خبری در رابطه با پرونده‌های تخلفات بورسی گفت: در مورد یک پرونده‌ واجد رسیدگی در دادسرا ، ۵ نفر تفهیم اتهام شدند. در رابطه با پیگیری‌ سازمان بازرسی هم گزارش تعقیب کیفری یکی از مسئولین سابق اقتصاد به دادگاه کیفری دو ارسال شده و منتهی به محکومیت شده و بعد از ایراد نقض در مرحله تجدیدنظر مجدد به دادگاه ارسال شده است.

وی افزود: گزارش تعقیب کیفری اعضای هیأت مدیره و رئیس وقت سازمان بورس هم به اتهام موضوع بند ۳ ماده ۴۶ قانون بازار اوراق بهادار است که وصف خاصی دارد  و اواخر سال گذشته به دادگاه ارسال شده و تحت رسیدگی است.

این مقام مسئول ادامه داد: پرونده دیگری هم در رابطه با بررسی عملکرد سازمان بورس در مورد اخذ رمز ارز مطرح است که بخشی از آن به دادگاه کیفری دو ارسال و بخش دیگر هم در شعبه بازرسی درحال رسیدگی است. گزارش هم در مورد تعقیب انتظامی و تخلفات اعضای هیأت مدیره بورس تهران است که در ۵ بند رسیدگی و احصا و به شورای عالی بورس ارسال شده و این شورا هم برای اعمال در نوع مجازات در قالب مشورت به سازمان بازرسی ارسال کرده است.

ستایشی گفت: ۵ گزارش مربوط به بورس هم به مرجع انتظامی ارجاع شده و سلب صلاحیت دائم کسانی که ذی‌مدخل در هیأت مدیره بورس‌ها و تشکل‌های مربوطه بودند، صادر شده است. گزارش ششم نیز مربوط به کارکنان شرکت بورس در خصوص دستگاه‌های رمز ارز بوده که به کمیته انتظامی  رفته و منتهی به اخراج یک نفر و رأی متناسب برای فرد دیگر شده است.

آخرین وضعیت پرونده خاوری و پسر نماینده مجلس معروف

وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده خاوری هم توضیح داد: خبر دستگیری این فرد تکذیب می‌شود و صحت ندارد. مکاتباتی با اینترپل صورت گرفته اما دولت کانادا همکاری لازم برای استرداد را ندارد. 

ستایشی در خصوص ابهامات پرونده مهدی میرسلیم ( پسر مصطفی میرسلیم) به اتهام جاسوسی و اجتماع و تبانی به قصد امنیت و علت عدم اطلاع‌ رسانی این پرونده هم گفت : وی به اتهام قید شده در پرونده به تحمل ۵ سال حبس محکوم شده و زمان شروع مجازات هم مشخص و معلوم است و نمی‌توان تبعیضی قائل شد. باید مطمئن بود این فرد بر اساس رأی دادگاه محکوم به حبس بوده و در ایامی به دلیل بیماری از مرخصی استفاده کرده و غیبت هم داشت.

وی افزود: این فرد درحال حاضر در زندان به سر می‌برد و تحمل کیفر می‌کند و هیچ نارسایی ندارد. تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ