کد خبر: ۱۹۲۸۹۵
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۵/۱۵

آمادگی ایران برای بازگشت به بازار نفت و هشدار وضعیت زمستان به اروپا
وزیر نفت مطرح کرد:

آمادگی ایران برای بازگشت به بازار نفت و هشدار وضعیت زمستان به اروپا

وزیر نفت با اشاره به آمادگی بازگشت به بازار نفت در سریع‌ترین زمان از کشورهای اروپایی‌ خواست تا به فکر زمستان سال جاری باشند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جواد اوجی در حاشیه نشست وزرای انرژی کشورهای عضو سازمان اوپک و متحدان به شانا گفت: دولت‌های بزرگ غربی درک درستی از شرایط زمستان داشته باشند و در مسیر تحقق امنیت انرژی جهان، رفتاری منطقی در پیش بگیرند. وضع بازار جهانی نفت به‌گونه‌ای است که بازگشت نفت ایران می‌تواند پاسخگوی بخشی از مشتریان و کمک‌کننده به ایجاد تعادل و آرامش در بازارهای جهانی باشد.

وی افزود: بر هم خوردن امنیت انرژی و شدت گرفتن نوسان‌های بازار یک بازی باخت - باخت برای همه بازیگران این عرصه است. به‌عنوان بزرگ‌ترین دارنده ذخایر نفت و گاز جهان آمادگی وجود دارد در سریع‌ترین زمان ممکن تولید نفت خام به سطح پیش از تحریم‌ها افزایش داد. بازار جهانی انرژی نیازمند افزایش عرضه نفت و گاز طبیعی از سوی ایران است با این حال، استفاده از این ظرفیت، نیازمند اراده سیاسی و تصمیم‌گیری کشورهای مصرف‌کننده است.

بر اساس این گزارش، ۲۳ کشور عضو ائتلاف اوپک‌ پلاس روز چهارشنبه در خصوص افزایش ۱۰۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت در ماه سپتامبر به توافق رسیدند.

تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ