کد خبر: ۱۹۳۰۱۴
۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۵/۲۲

پیش بینی این هفته بورس با تداوم روند مثبت تک نمادها و معاملات کم حجم بزرگان

پیش بینی این هفته بورس با تداوم روند مثبت تک نمادها و معاملات کم حجم بزرگان

وضعیت این هفته بورس با در نظر گرفتن روند نوسانی نرخ دلار و مثبت قیمت های جهانی با تداوم روند مثبت تک نمادها و معاملات کم حجم نمادهای بزرگ پیش بینی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بورس در حالی چهارمین هفته مرداد را با ادامه روند فرسایشی، خروج سرمایه ها و شاخص همچنان 1.4 میلیون واحدی شروع می کند که کارگزاری آبان درباره اوضاع روزهای قبل و آینده اعلام کرد: بازار در هفته گذشته که روزهای معاملاتی کمتری نیز داشت شاهد بهبود نسبی تقاضا در گروه ها و مهم ترین نکته پایین بودن حجم معاملات بود که وضعیت صعودی ضعیف را شکننده تر نیز می کند.

در بازارهای جهانی اما توقف رشد تورم در آمریکا احتمال ادامه سیاست های انقباضی فدرال رزرو با سرعت بالا را کمتر کرد و همین مسئله واکنش مثبت بازارهای سهام و کالا را در پی داشت.

در بازار ارز اما پس از دور جدید از مذاکرات در وین نوسان شدید قیمت ها رخ داد. ادامه اخبار ضد و نقیض و مبهم از وضعیت نهایی مذاکرات و تلاش بانک مرکزی برای سرکوب نرخ ارز، همگی از دلایل این نوسانات است در حالی که فضای رسانه ای چندان مثبت نبود افت قیمت ها در بازار رقم خورد.

به نظر می رسد اگر طرفین خواهان دست یابی به توافق باشند در این دور از مذاکرات می توان شاهد نهایی شدن توافقی هرچند شکننده بود. در غیر این صورت احتمالا فضا و مجالی برای مذاکره بیشتر وجود نخواهد داشت. رشد نرخ در سامانه نیما همچنان مهم ترین خبر مثبت در بازار ارز برای بازار سهام است.

در بازار سهام که روزهای گرم تابستان را با فضایی سرد سپری می کند اما همچنان انتظار برای کاهش ابهامات وجود دارد. عکس العمل سریع بانک مرکزی برای کاهش نرخ بهره در حالی صورت می گیرد که به نظر می رسد همانند وضعیت سال های نه چندان دور، رقابت مخرب بانک ها برای جذب سپرده با سودهای بالا ادامه دارد.

ابهام مذاکرات و نوسانات نرخ بهره نیز بازار را با ابهام بیشتری همراه کرده و رشد نرخ در سامانه نیما به همراه بهبود نسبی قیمت های جهانی از اخبار مثبت است که بازار به دلیل نبود نقدینگی به سختی به آنها واکنش می دهد. به نظر می رسد در بازار فردا همچنان تک نمادها مورد توجه باشند و در بزرگان بازار شاهد ادامه معاملات کم حجم با نوسان محدود بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ