کد خبر: ۱۹۳۰۳۵
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۵/۲۲

زمان ثبت سفارش ۱۰ میلیون دلاری واردات خودرو با رمز ارز اعلام شد / شرط اصلی

زمان ثبت سفارش ۱۰ میلیون دلاری واردات خودرو با رمز ارز اعلام شد / شرط اصلی

رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به موافقت بانک مرکزی و وزارت صنعت از آغاز ثبت سفارش واردات خودرو به میزان ۱۰ میلیون دلار و از طریق رمز ارز خبر داد که از پایان شهریور شروع خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا پیمان پاک از ثبت سفارش واردات ۱۰ میلیون دلار خودرو از طریق رمز ارز خبر داد و در برنامه میز اقتصاد شبکه خبر گفت: طبق موافقت نامه‌ بانک مرکزی و وزارت صنعت، استفاده از رمز ارز‌ها به عنوان ابزار توسعه تجارت مطرح شد.

وی افزود: مقاومت‌ها رسمی شدن رمز ارز توسط بانک مرکزی کشور‌ها بزودی راز بین می‌رود. به همین علت چنین برنامه ایی برای استفاده از این ظرفیت انجام شد. واردات در ازای رمزارز‌های استخراج شده داخل و قانونی، آزاد است و هرکسی از پایان شهریور می‌تواند واردات انجام دهد. بر اساس بلاکچین در خارج از مرز‌ها بستری فراهم شده تا تاجر ایرانی رمز ارز گرفته و در ازای آن واردات انجام دهد.

پیمان پاک ادامه داد: رفع تعهد ارزی کلیه صادرکنندگان به کشور‌های حوزه اوراسیا از طریق واگذاری کوتاژ به واردادکنندگان کالا از روسیه امکان پذیر شد. با برنامه‌ های متنوع دولت در افزایش سطح تعاملات تجاری در عرصه بین المللی، مصوبه‌ای در راستای ارتقای روابط تجاری با روسیه به امضای اعضای کمیته اقدام ارزی رسید. در فرآیند ثبت سفارش و تأمین ارز واردات کلیه کالا‌های مجاز از روسیه، امکان تأمین ارز از محل صادرات به کشور‌های حوزه اوراسیا ایجاد می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ