کد خبر: ۱۹۳۰۵۲
۰:۰ - ۱۴۰۱/۵/۲۳

حمایت دو نماینده مجلس از عرضه خودرو در بورس کالا و اعلام منافع چند وجهی

حمایت دو نماینده مجلس از عرضه خودرو در بورس کالا و اعلام منافع چند وجهی

دو نماینده مجلس با اشاره به لزوم عرضه مستمر خودرو در بورس کالا از هفته جاری این اقدام را به نفع خودروساز و مصرف کننده دانستند که میزان تقاضای واقعی بازار را مشخص می کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مصطفی طاهری رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به آغاز عرضه خودرو از هفته جاری در بورس کالا به میزان گفت: با عرضه مستمر خودرو در ساز و کار شفاف و رقابتی بورس کالا، انتظار می رود تقاضاهای کاذب بازار حذف و تنها مصرف‌کننده واقعی درصدد خرید خودرو باشد.

وی افزود: وقتی رانت در میان نباشد، تقاضای کاذب فروکش می کند و بدون شک ظرف مدت زمان کوتاهی قیمت ها نیز متعادل می شود. عرضه خودرو در بورس کالا علاوه بر آنکه از خودروسازان حمایت می کند، قیمت های بازار را نیز به سمت واقعی شدن سوق می دهد و در کل شرایط بازار و صنعت خودرو را به سمت بهبود هدایت می کند.

حجت اله فیروزی عضو دیگر کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در این خصوص گفت: با عرضه خودرو در بورس کالا، قیمت واقعی کشف می شود و به دلیل حمایت از خودروسازان، امکان رشد تولید نیز مهیا شده و به تدریج چالش هایی که در این صنعت وجود دارد از میان برداشته می شود. با استفاده از ساز و کار بورس کالا، نمای واقعی از میزان عرضه و تقاضا در اختیار سیاست گذار قرار می گیرد.

وی افزود: عدم اجرای این طرح در سایر کشورهای دنیا دلیلی بر آن نیست که در ایران هم انجام نشود. باید برای حذف رانت و ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا تلاش  و سرمایه های سرگردان به سمت تولید هدایت شود که با عرضه خودرو در بورس چند قدم مهم در تحقق اهداف فوق برداشته می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ