کد خبر: ۱۹۳۰۶۵
۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۵/۲۳

مجلس آمریکا برای کنترل تورم بسته ۴۳۰ میلیارد دلاری را تصویب کرد

مجلس آمریکا برای کنترل تورم بسته ۴۳۰ میلیارد دلاری را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا، بسته ۴۳۰ میلیارد دلاری برای کاهش تورم با پیشنهاد‌ات مختلف از جمله پایین آوردن کسری بودجه فدرال، افزایش مالیات شرکت‌های بزرگ و ... را تصویب کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تاس، مجلس نمایندگان آمریکا بسته 430 میلیارد دلاری ارائه شده با هدف پایین آوردن تورم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تصویب کرد. مجلس سنا هفته گذشته این بسته را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مصوب کرده بود و حالا باید برای تایید از سوی رئیس‌جمهور آمریکا راهی کاخ سفید شود.

بر اساس این گزارش این بسته شامل 755 صفحه پیشنهاد‌ات مختلفی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از جمله پایین آوردن کسری بودجه فدرال، کاهش هزینه درمانی برای شهروندان و مقابله با تغییرات آب و هوایی است و برای اجرا به کاخ سفید ابلاغ می‌شود.

از سوی دیگر این بسته شامل افزایش مالیات برای شرکت‌های بزرگ می‌شود که می‌تواند بخشی از منابع لازم برای اجرای آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تامین کند. دولت آمریکا امیدوار است با اجرای این طرح‌ها در بلندمدت بتواند نرخ تورم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پایین بیاورد.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر اعلام کرد با تصویب نهایی قانون کاهش تورم، مردم آمریکا شاهد پایین آمدن قیمت داروها،‌ خدمات درمانی و قیمت حامل‌های انرژی خواهند بود.

طبق آمارهای منتشره، نرخ تورم در آمریکا 8.5 درصد است.

تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ