کد خبر: ۱۹۳۰۷۴
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۵/۲۳

جزئیات فرایند خرید و رجیستری گوشی‌های تلفن همراه اعلام شد
از سوی دبیر و سخنگوی انجمن وارد کنندگان موبایل:

جزئیات فرایند خرید و رجیستری گوشی‌های تلفن همراه اعلام شد

دبیر و سخنگوی انجمن وارد کنندگان موبایل، جزئیات و تغییرات جدید در فرایند خرید و رجیستری گوشی‌های تلفن همراه را اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیر اسحاقی دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه درباره تصمیمات جلسه اخیر کمیته رجیستری به همشهری گفت: بحث‌های زیادی در این جلسه صورت گرفته و تا زمانی که متن صورتجلسه ارائه نشود هرچه عنوان شود، گمانه‌زنی خواهد بود. متن صورتجلسه نهایتا تا دوشنبه به واردکنندگان ارائه می‌شود و پس از آن می‌توان درخصوص جزئیات این موضوع اطلاعات کامل‌تری را مطرح کرد.

وی افزود: تنها تغییر مورد نظر در فرایند فروش گوشی همراه که در جلسه کمیته رجیستری مورد بحث قرار گرفته، صدور فاکتور الکترونیک علاوه بر فاکتور فیزیکی و هدف از آن شفافیت فرایند فروش و اطمینان خاطر مصرف‌کنندگان است. با اجرایی شدن تصمیمات جدید، هیچ اختلال یا محدودیت در خرید موبایل برای مصرف‌کنندگان ایجاد نمی شود. اتفاقی که رخ می‌دهد اصلاح فرایند طرح افق است تا کل زنجیره تامین تا عرضه موبایل شفافیت بیشتری پیدا کند.

همچنین محمدرضا عالیان سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه نیز گفت: اتفاقی که با اجرای این طرح رخ می‌دهد اصلاح فرایند طرح افق است تا کل زنجیره تامین تا عرضه موبایل شفافیت بیشتری پیدا کند. بحث این نیست که فروش با کد ملی انجام شود. موضوع این است که فروش در نقطه نهایی در سامانه افق با ثبت کد ملی صورت بگیرد. تاکنون در مغازه ها، اطلاعات کالا و خرید و فروش در طرح افق بطور کامل ثبت نمی‌شد.

وی افزود: وقتی کالا به‌دست فروشنده می‌رسید، فروشنده کالا را در سامانه افق یا خارج از آن به فروش می‌رساند. درصورتی که کالا درون سامانه به فروش می‌رسید بعد از فعال سازی گوشی، کدی برای خریدار پیامک می‌شد که باید این کد برای فروشنده ارسال می‌شد تا بتواند اطلاعات کالای فروخته شده را در سامانه افق ثبت کند اما اکنون برای ساده سازی فرایند، مقرر شده شناسه گوشی و کد ملی خریدار یک‌بار در سامانه ثبت شود و این اطلاعات برای ادامه فرایند خرید و فروش و انبارداری و ارسال کالا کفایت می‌کند. با ثبت این اطلاعات در سامانه افق دیگر نیازی به ارسال کد از سوی خریدار نیست.

http://t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ