کد خبر: ۱۹۳۰۷۵
۱۶:۴ - ۱۴۰۱/۵/۲۳

تغییر ناگهانی و بدون اطلاع قبلی مقررات و رویه‌های اقتصادی ممنوع شد
طبق بخشنامه ۴ بندی معاون رئیس جمهور:

تغییر ناگهانی و بدون اطلاع قبلی مقررات و رویه‌های اقتصادی ممنوع شد

معاون حقوقی رئیس جمهور بخشنامه ۴ بندی، تغییر ناگهانی و بدون اطلاع رسانی قبلی مقررات و رویه های اقتصادی را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد دهقان با ارسال بخشنامه ۴ بندی بر مبنای اجرای مواد ۲۴ و ۳۰ قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار، تمامی وزارتخانه ها، موسسات، شرکت های دولتی، استانداری ها و سایر دستگاه های اجرایی را مکلف کرد تا از تغییر ناگهانی و بدون اطلاع رسانی قبلی مقررات و رویه های اقتصادی بپرهیزند.

براساس این گزارش هرگونه تغییر سیاست ها، مقررات و رویه های اقتصادی در زمان مقتضی قبل از اجرا باید بصورت شفاف از طریق رسانه های گروهی و تشکل های اقتصادی ذیربط به اطلاع عموم رسیده شود.

همچنین پیش نویس آیین نامه ها، دستورالعمل یا بخشنامه باید یک هفته قبل از صدور از طریق بارگذاری در سایت به اطلاع عموم و فعالان اقتصادی رسیده شود تا فرصت لازم برای اعلام نظرات عموم و فعالان اقتصادی و تشکل ها وجود داشته باشد.

با توجه به ذیل ماده ۳۰ قانون فوق که ۲۸ اردیبهشت ماه لازم الاجرا شده، مقررات مرتبط با محیط کسب و کار پس از یکسال از تاریخ مذکور تنها در صورت ثبت در پایگاه موضوع این ماده نافذ است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ