کد خبر: ۱۹۳۰۸۹
۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۵/۲۴

وعده تولید ۸ محصول جدید و عرضه اولیه سهام یک شرکت + مذاکراه برای وارادت
مدیرعامل سایپا اعلام کرد :

وعده تولید ۸ محصول جدید و عرضه اولیه سهام یک شرکت + مذاکراه برای وارادت

مدیرعامل سایپا با اعلام مذاکره با ۱۶ برند برای واردات خودرو وعده تولید ۸ محصول جدید و عرضه اولیه سهام شرکت سرمایه گذاری کارکنان تا پایان سال داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدعلی تیموری با اعلام اینکه در این میان هیچ خودرویی برای قشر متوسط به پایین وارد نشده و واردات هیچ خللی برای تولیدات ندارد در برنامه تلویزیونی گفت: سایپا با ۱۶ برند اصلی مذاکره کرده تا بعد از ابلاغ آیین نامه واردات خودرو ، محصولاتی بر اساس سیاست دولت وارد کند.

وی افزود: دولت قبلی با پهن کردن فرش قرمز برای خودروسازان دیگر کشورها  زیان زیادی به صنعت خودرو وارد کرد و با خروج رنو، خودروهایی جایگزین شد. بنابراین رنو و پژه برای ورود مجدد به بازار ایران که ۱۷ میلیون خودرو تولیدی از سال ۹۰ به قبل تردد می کند باید هزینه ها را پرداخت کنند.

این مقام مسئول با وعده عرضه  ۸ محصول سایپا ،ادامه داد: در برابر وجود ۸۰ هزار خودرو ناقص در بهمن سال قبل، امروزه یک خودرو ناقص هم نیست و آمار تولید روزانه ۲ هزار دستگاه رسیده که همه داخلی هستند.

تیموری ریل گذاری سایپا و ایران خودرو را غلط دانست و گفت:  در مقطعی ۴۲ درصد سایپا را تودلی و به شرکت های داخلی سپرده شد. حتی شرکت سرمایه گذاری کارکنان به بورس هم نیامد تا کارگران از سهام بهره مند شوند. بنابراین در حالی واگذاری سهام در جریان است که سهام شرکت سرمایه گذاری کارکنان تا پایان سال در بورس عرضه اولیه می شود تا امکان معامله کارگران فراهم شود.

وی ادامه داد: نکته دیگر این است که تمایل است تا بخش خصوصی سهام شرکت های زیرمجموعه سایپا را خریداری کند. چرا که نقدینگی خارج شده از سایپا در سال ۹۰ به جای تولید، صرف سهامداری شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ