کد خبر: ۱۹۳۰۹۲
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۵/۲۴

زمان و محل تشییع پیکر حافظ زمانه مشخص شد: از پای درخت ارغوان به رشت

زمان و محل تشییع پیکر حافظ زمانه مشخص شد: از پای درخت ارغوان به رشت

زمان و محل تشییع پیکر حافظ زمانه مشخص و مقرر شد پنچ شنبه این هفته از پای درخت ارغوان در تهران به رشت انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق برنامه اعلامی و با هدف انجام وصیت نامه مرحوم امیرهوشنگ ابتهاج ، مقرر شد بعد از انتقال پیکر از کلن آلمان در چهارشنبه، پنجشنبه از کنار درخت ارغوان واقع در میدان فردوسی تهران تشییع و سپس جمعه ۲۸ مرداد در باغ محتشم رشت به خاک سپرده شود.

براساس این گزارش ، یلدا ابتهاج دختر این شاعر پیش از این اعلام کرده بود تشییع پدر از کنار درخت ارغوان انجام خواهد شد و از آنجا برای خاکسپاری به شهر رشت خواهد رفت.

ابتهاج متولد ششم اسفند ۱۳۰۶ در رشت بود، نخستین اثرش به نام نخستین نغمه‌ها را سال ۱۳۲۵ منتشر کرد. از آثار دیگر او می‌توان به تصنیف سپیده ایران ای سرای امید اشاره کرد. سراب، سیاه مشق، شبگیر، زمین، چند برگ از یلدا، تا صبح شب یلدا و بانگ نی از دیگر آثار است. وی همچنین در رادیو برنامه گل‌ها کار می‌کرد و پایه‌گذار برنامه موسیقایی گلچین هفته بود.

تصحیح غزل‌های حافظ از مهمترین آثار ابتهاج است که با عنوان حافظ به سعی سایه نخستین بار سال ۷۲ توسط نشر کارنامه به چاپ رسید.

منزل شخصی سایه که خود آن را ساخته سال ۸۷ با نام خانه ارغوان به ثبت سازمان میراث فرهنگی رسیده‌ است. دلیل این نامگذاری وجود درخت ارغوان معروفی در حیاط این خانه است که سایه شعر معروف ارغوان را برای آن درخت سروده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ