کد خبر: ۱۹۴۴۸۷
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۶/۵

زمان ورود اولین خودرو ها از اول مهر تعیین شد / معرفی سه گروه اول + شروط
وزارت صنعت :

زمان ورود اولین خودرو ها از اول مهر تعیین شد / معرفی سه گروه اول + شروط

وزارت صنعت با اعلام زمان آغاز واردات خودرو از اول مهر، سه گروه اول دارای اولویت برای واردات و شروط مدنظر را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت درباره آیین نامه واردات خوردو که بعد از مدت ها اخیرا" توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده و دارای نقاط ضعیفی هم است ، اعلام کرد: آغاز واردات در سه گروه از اول مهر خواهد بود و واجدین شرایط تا ۱۹ شهریور ، فرصت تحویل درخواست به دفتر صنایع خودرویی وزارت صنعت دارند تا اسامی شرکتهای منتخب حداکثر تا آخر شهریور اعلام شود.

سه گروه دارای اولویت شامل واردکنندگان خودرو اقتصادی، سرمایه گذاران خارجی متقاضی ایجاد خط تولید و متقاضیان واردات خودرو برقی به مناطق آزاد هستند. شرط متقاضیان خودرو اقتصادی نیز الزام به انتقال فناوری و ارائه خدمات بعد از فروش است که در صورت برنامه داخلی‌سازی، امتیاز خواهند گرفت.

طبق مشوق در نظر گرفته شده برای متقاضیان سرمایه گذاری خط تولید خودرو ، امکان تامین هزینه های ریالی بابت خرید کارخانه و راه اندازی خط تولید از طریق واردات خودرو و فروش وجود دارد که این مشوق مازاد سقف یک میلیارد یورویی واردات خودرو است.

در مناطق آزاد هم فقط محصولات برقی وارد خواهند شد و شرایط متقاضیان مشابه واردکنندگان خودرو اقتصادی است با این توضیح که فعلاً داخلی‌سازی مورد نظر نیست و به جای آن باید وارد کننده نسبت به ایجاد زیرساخت و ایستگاه شارژ خودرو تعهد دهد.

تعیین درصد حقوق دولتی هم بر اساس قیمت کشف شده در بورس کالا مشخص می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ