کد خبر: ۱۹۴۷۵۳
۰:۰ - ۱۴۰۱/۶/۱۴

اجازه واردات لوازم خانگی داده نمی‌شود
معاون وزیر صنعت:

اجازه واردات لوازم خانگی داده نمی‌شود

معاون وزیر صنعت گفت: محصولات دارای مشابه داخلی و سطح بالای رضایت مشتری ، واردات نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد مهدی برادران درخصوص آزاد سازی واردات لوازم خانگی گفت: وقتی بازار رقابتی باشد و محصولات داخلی بتواند نیاز را تامین کند، دلیلی برای واردات محصولات مشابه وجود ندارد.

وی افزود: البته در برخی از حوزه ها مانند موبایل و یا کمپرسور آمادگی و تمایل برای سرمایه‌گذاری مشترک وجود دارد. با توجه به رشد تولید لوازم خانگی در بازه زمانی سال‌های اخیر به دنبال تبدیل شدن به یک صادر کننده در عرصه‌های بین‌المللی در حوزه لوازم خانگی بوده و با توجه به اقدامات انجام شده طی سال‌های اخیر این ظرفیت وجود دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: مشکلی در زمینه تولید لوازم خانگی وجود ندارد. دغدغه اصلی کیفیت، ضمانت و خدمات پس از فروش است. از سال آینده رویکرد معاونت صنایع عمومی وزارت صنعت در حوزه لوازم خانگی که تکمیل زنجیره تولید و تامین محصولات لوازم خانگی بود به ارتقا کیفیت تغییر خواهد کرد و در حوزه لوازم خانگی بیشتر به کیفیت، ضمانت و خدمات پس از فروش فکر خواهد شد.

برادران گفت: در محصولاتی که مشابه داخلی دارد و سطح رضایت مشتری زیاد باشد به هیچ وجه واردات نخواهد داشت اما در محصولاتی که تولید نداشته و یا تولیدات کفایت نکند و یا رضایت مشتری از نظر قیمت و کیفیت فراهم نشود از ظرفیت‌های مختلف استفاده خواهد شد.

وی درخصوص برخورد با فروشندگان لوازم خانگی که محصولات را به علت کمبود در بازار پیش فروش می‌کنند و به این روش از وضعیت سوء استفاده می‌کنند، توضیح داد: نمی توان در حوزه شرکت‌ها دخالت کرد، پیش فروش لوازم خانگی توسط شرکت‌ها یکی از روش های عرضه تولیدکنندگان است. بنابراین در بازار رقابتی تولید کنندگان می‌توانند از روش های مختلف برای عرضه استفاده کنند و با توجه به اینکه اقدام یک روش فروش و عرضه است، ادامه این روند نیز بستگی به استقبال مشتریان و خریداران دارد، نمی‌توان دخالت کرد. هیچ کمبودی در حوزه محصولات لوازم خانگی وجود ندارد. شرکت تولید کننده‌ای که اقدام به پیش فروش کرده با توجه به آماری که از موجودی انبارها وجود دارد، مملو از کالا است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ