کد خبر: ۱۹۴۷۸۱
۰:۰ - ۱۴۰۱/۶/۱۵

نحوه فروش سهام ایران خودرو و سایپا به دو وزیر ارایه شد / انتقاد از اقدام غیرهماهنگ
رئیس سازمان خصوصی‌سازی :

نحوه فروش سهام ایران خودرو و سایپا به دو وزیر ارایه شد / انتقاد از اقدام غیرهماهنگ

رئیس سازمان خصوصی‌سازی با انتقاد از اقدام ایران خودرو و سایپا برای فروش سهام‌ زیرمجموعه ها از ارایه نحوه واگذاری سهام دو شرکت به دو وزیر برای تایید ستاد اقتصادی دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین قربانزاده در رابطه اقدام ایران خودرو و سایپا برای فروش سهام‌ زیرمجموعه ها که با انجام فرایند کارشناسی ارزش گذاری همراه شده در توییتر اعلام کرد: سهم دولت در بلوک خودرویی ها حتما باید واگذار شود. طبق آیین نامه قیمت گذاری، شرکت بورسی برای تعیین قیمت پایه نیازی به قیمت گذاری ندارد و فقط برای اضافه ارزش بلوکی باید درصد تعیین کرد.

اطلاعیه های عرضه خودرویی ها برای فروش زیرمجموعه اعم از سهام و یا سایت ها که تا الان منتشر شده توسط، شرکت ها بدون هماهنگی با سازمان خصوصی سازی است . سهم دولت کامل وثیقه است که باید وزارت صنعت برای آزادسازی سهام تلاش کند.

بعد از حدود یک ماه در شش جلسه کارشناسی، کارگروه مشترک وزارت اقتصاد و صنعت، استراتژی نحوه واگذاری سهام دو خودروساز با اشتراک حداکثری تهیه و به دو وزیر ارایه شد تا پس از تایید در ستاد اقتصادی دولت، طرح شود.

طبق رویکرد وزارت اقتصاد، هیچ اصلاح ساختار و آماده سازی نباید مخل واگذاری خودروساز ها شود. چهار دهه فرصت برای اصلاح ساختار کافی بود! دولت باید تنظیم گری کند و مداخله قیمتی را با برنامه زمان بندی کوتاه مدت حذف کند. دولت باید از کابین خلبان بیرون بیاید و در برج مراقبت بنشیند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ