کد خبر: ۱۹۴۸۴۷
۰:۰ - ۱۴۰۱/۶/۱۶

مشکلات شرکت های سیمان در اجرای استاندارد ملی و اصلاح مصرف انرژی

مشکلات شرکت های سیمان در اجرای استاندارد ملی و اصلاح مصرف انرژی

مشکلات شرکت های سیمان برای اجرای استاندارد ملی ۷۸۷۳ معیار مصرف انرژی در فرآیند‌های تولید اعلام و مقرر شد قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی اصلاح شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پریچهر قزلباش مدیر کل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد معیار‌های مصرف انرژی و محیط زیست سازمان استاندارد، گفت: برای دستیابی به اهداف قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی، باید آیین نامه‌های مواد ۱۴ و ۲۶ این قانون، اصلاح و به مرحله اجرا برسد.

وی افزود: مشکلات کارخانجات سیمان برای اجرای استاندارد ملی ۷۸۷۳ معیار مصرف انرژی در فرآیند‌های تولید از قبیل عدم تامین پایدار حامل‌های انرژی برای استمرار و افزایش بهره وری تولید، قطع گاز طبیعی در ماه‌های سرد و برق در ماه‌های گرم سال، تاثیر نامطلوب و آسیب‌های آن بر روی تجهیزات فرآیندی واحد‌های تولیدی، فاصله زمانی قابل توجه لازم برای رسیدن به حالت پایدار تولید از تغییر حامل سوخت گاز به مازوت است.

قزلباش ادامه داد: ملاک عمل باید گزارش‌های بازرسی فنی انرژی، سازمان استاندارد باشد. برای اعمال جرائم آیین نامه ماده ۲۶ و متولی بودن شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به عنوان دبیرخانه اعمال جرائم وزارت نفت و همچنین ساتبا به عنوان دبیرخانه اعمال جرائم وزارت نیرو بر طبق توافقات به عمل آمد و برای پرهیز از موازی کاری‌های شرکت‌های گاز استان‌ها، پخش مناطق و شرکت‌های برق منطقه‌ای، از شرکت‌ها و سازمان‌های مربوطه درخواست همکاری با واحد‌های تولیدی برای هم‌افزایی و گسترش تعاملات داشته باشند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ