کد خبر: ۱۹۴۹۳۷
۱۶:۸ - ۱۴۰۱/۶/۱۹

درخواست مکرون از شهروندان فرانسوی برای کاهش ۱۰ درصدی مصرف انرژی

درخواست مکرون از شهروندان فرانسوی برای کاهش ۱۰ درصدی مصرف انرژی

رئیس‌جمهور فرانسه خواستار کاهش ۱۰ درصدی مصرف انرژی شد تا از خطر جیره‌بندی و افت آن در زمستان سال جاری جلوگیری شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، امانوئل مکرون خواستار کاهش ۱۰ درصدی مصرف انرژی در هفته‌ها و ماه‌های آینده شد و هشدار داد در صورت ناکافی بودن تلاش‌های داوطلبانه ممکن است در ماه‌های آینده سهمیه‌بندی اجباری انرژی مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: طرح‌های سهمیه‌بندی انرژی در حال آماده‌سازی است و به‌عنوان آخرین راه‌حل، سهمیه‌ها کاهش خواهند یافت. مشاغل و خانوار‌ها باید در مصرف انرژی از جمله با خاموش کردن سیستم گرمایشی و تهویه مطبوع، صرفه‌جویی کنند. بهترین انرژی آن چیزی است که مصرف نمی‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: فرانسه می‌خواهد تمام ارتباطات انرژی را که منطقی است توسعه دهد اما نیازی به ایجاد ظرفیت اضافی خط لوله گاز بین اسپانیا و فرانسه وجود ندارد. فرانسه به همبستگی اروپا در موضوع برق نیاز دارد. زیرا بیش از نیمی از رأکتور‌های هسته‌ای به دلایل فنی تعطیل شدند.

مکرون گفت: طرفدار اصلاح بازار برق اروپا است تا قیمت‌ها به صورت هماهنگ و طبق قیمت‌های تولید تعیین شود.فرانسه از ایده خرید مشترک گاز در سطح اروپا و تعیین سقف قیمت گاز روسیه به اروپا حمایت می‌کند و آمادگی تحویل گاز بیشتر به آلمان را دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ