کد خبر: ۱۹۵۰۳۶
۰:۰ - ۱۴۰۱/۶/۲۲

موضع آژانس درباره آخرین وضعیت همکاری با ایران و ادعای اسرائیل

موضع آژانس درباره آخرین وضعیت همکاری با ایران و ادعای اسرائیل

مدیرکل آژانس با اعلام موضع درباره ادعای اسرائیل در خصوص زمان گریز هسته‌ای ایران گفت: در فقدان دوربین‌های برجامی، شکاف اطلاعاتی ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، رافائل گروسی با اعلام عدم تعامل مثبت بین اژانس و ایران در سه ماه گذشته، گفت: تهران برای چندمین بار از همکاری خودداری کرده یا تمایل به همکاری ندارد. به طوریکه بعضی دوربین‌ها دیگر وجود ندارند و آژانس دچار شکاف اطلاعاتی در خصوص برنامه هسته‌ای است. تهران باید در دسترسی به اطلاعات بسیار شفاف عمل کند تا بتوان تصویری جمع آوری کرد.

وی افزود: نشانه‌های اورانیوم از مناطقی پیدا شده که قرار نبود در این مکان‌ها فعالیت‌های هسته‌ای انجام شود. تهران آژانس را متهم به سیاسی کاری می کند اما با وجود فشارهای سیاسی، آژانس سعی شده فازغ از جهت گیری های سیاسی، مسائل با همکاری ایران حل و فصل شود. درباره ادعای اسرائیل در خصوص زمان گریز هسته‌ای نیز بعد از بازرسی و رصد، اطلاعات واقعی منتشر خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: نشانه‌ای مبنی بر خروج ایران از ان‌پی‌تی دیده نشده و سال‌های قبل کشورهای دیگر دنبال اشاعه بودند و از این پیمان خارج شدند. ایران بارها اعلام کرده در این مورد تعهد دارد و امید است این تعهد ادامه پیدا کند. آژانس هم در یک سال و نیم گذشته همیشه درها را باز نگه داشت.

گروسی توضیح داد: تمام مسائل پادمانی باقی مانده و انتظار می رود تهران در سریعترین زمان، همکاری مجدد را شروع کند. در این میان گفتگوهایی هم شده و امید است ادامه دار باشد.

براساس این گزارش، وزیر جنگ اسرائیل هم گفت: امضا توافق باید با تضمین عدم برخورداری ایران از قدرت هسته‌ای باشد. تل آویو مانند طرف‌های دیگر در منطقه نیست و منتظر آمریکا هم نمی ماند و از خود دفاع خواهد کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ