کد خبر: ۱۹۵۰۸۵
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۶/۲۳

متقاضی نباشد، مسکن ساخته نمی‌شود/ ۲۸۲‌ هزار واحد در حال ساخت
معاون بنیاد مسکن:

متقاضی نباشد، مسکن ساخته نمی‌شود/ ۲۸۲‌ هزار واحد در حال ساخت

معاون بنیاد مسکن با اشاره به طی مراحل ساخت ۲۸۲‌ هزار واحد نهضت ملی مسکن در مناطق شهری و روستایی گفت: در مناطقی که متقاضی نیست پروژه اجرا نمی‌‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمیدرضا سهرابی با بیان اینکه وزارت راه معادل ۲۰۰‌ هزار واحد زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مناطق شهری تخصیص داده و متقاضی تعریف شده ۱۰۳‌هزار واحد است به ایسنا گفت: بنیاد مسکن ۱۰۰‌ هزار واحد را شروع کرده و طی یک سال اخیر ۳۵۰ واحد به مرحله‌ افتتاح رسید که شهریور در استان قم ۱۸۰ واحد بصورت نمادین افتتاح شد.

وی افزود: در تقاضا محور بودن پروژه از تجربه مسکن مهر استفاده می‌‌شود و اگر متقاضی نباشد، موضوعات تخصیص زمین، کاربری و الحاقات محقق نشود کار شروع نمی‌‌شود. بنیاد مسکن در سه بخش شامل گروه ساخت، بنیاد ساخت و مالک، پروژه‌‌ها را اجرا می‌کند. حیطه فعالیت بنیاد مسکن شهرهای کمتر از ۱۰۰‌هزار نفر است ولی در برخی شهرهای بزرگ‌تر نیز مثل قم، بندرعباس و زاهدان در حال انجام است.

سهرابی ادامه داد: علاوه بر ۱۰۰‌ هزار واحد مسکن شهری ساخت ۱۸۲‌ هزار واحد روستایی نیز توسط بنیاد مسکن شروع شده که در بخش زمین، تسهیلات و نظارت، خدمات ارائه می‌دهد. برای ۶۰۰۰ متقاضی ثبت‌نامی نهضت ملی مسکن، تامین زمین نشده است. اجرای پروژه‌‌ها مقدماتی دارد که شامل تخصیص زمین، طراحی، پروانه و عملیات آماده‌‌سازی است. در مواردی نیز ثبت‌نام شده ولی زمین معرفی نشد یا زمین تخصیص یافت اما بعدا معارض پیدا کرد و در برخی موارد زمین، اختصاص یافته و طراحی شروع شده ولی متقاضی معرفی نشده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ