کد خبر: ۱۹۵۱۵۷
۰:۱ - ۱۴۰۱/۶/۲۸

۱۰ کشور اول جهان با بالاترین تورم معرفی شدند/ ایران با ۵۲.۲ درصد در رتبه نهم

۱۰ کشور اول جهان با بالاترین تورم معرفی شدند/ ایران با ۵۲.۲ درصد در رتبه نهم

۱۰ کشور جهان با بالاترین نرخ تورم ۲۸۵ تا ۴۹.۲ درصدی معرفی شدند و ایران با تورم ۵۲.۲ درصدی در رتبه نهم جای گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، بررسی جدیدترین آمار مربوط به نرخ تورم سالانه کشورها نشان از صدرنشینی زیمبابوه دارد که با تورم سالانه ۲۸۵ درصدی در آگوست و به دلیل خشک سالی همراه بود که بالاترین رقم از فوریه ۲۰۲۱ است. تورم زیمبابوه در پایان سال گذشته میلادی ۶۰.۷ درصد بود.

براساس این گزارش، نرخ تورم سالانه لبنان هم از ۲۱۰.۰۸ درصد ماه گذشته به ۱۶۸.۴۵ درصد کاهش یافت که پایین‌ترین نرخ تورم از سپتامبر سال گذشته بود. زیرا تورم برای اکثر اجزا در این ماه کاهش یافت. به صورت ماهانه، قیمت مصرف کننده در ماه جولای ۷.۴۲ درصد افزایش یافت که کمترین میزان در ۳ ماه گذشته بود و نسبت به رشد ۹.۲۳ درصدی در ماه گذشته کاهش یافت. با این حال تورم سالانه لبنان، رتبه دوم تورم‌های بالا در میان کشورهای دیگر را دارد.

سوریه با ۱۳۹ درصد، سومین صدرنشین تورم‌ جهان است. سودان هم با تورم ۱۲۵ درصدی در رتبه چهارم قرار گرفت. البته نسبت به تورم ۳۱۸.۲ درصدی پایان سال گذشته ، روند کاهشی دارد.

ونزوئلا که همواره با نرخ‌های تورم عجیب و غریب در رتبه نخست جای داشت با تورم ۱۱۴.۱ درصدی در مقام پنجم قرار گرفت. نرخ تورم این کشور در پایان سال گذشته ۶۸۶.۴ درصد و در سپتامبر سال میلادی قبل ۱۹۴۶ درصد بود.

نرخ تورم سالانه ترکیه نیز برای افزایش یافت و به ۸۰.۲ درصد رسید و در رتبه ششم دنیا ایستاد.

در رتبه‌های هفتم تا دهم بیشترین تورم جهان، آرژانتین با ۷۸.۵ درصد، سریلانکا با ۶۴.۳ درصد، ایران با ۵۲.۲ درصد و سورینام با ۴۹.۲ درصد قرار دارند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ