کد خبر: ۱۹۵۱۶۹
۰:۰ - ۱۴۰۱/۶/۲۸

مزایای راه اندازی بورس بین‌الملل برای تامین منابع پروژه‌های ارزی داخل
قائم مقام تامین سرمایه تمدن مطرح کرد:

مزایای راه اندازی بورس بین‌الملل برای تامین منابع پروژه‌های ارزی داخل

قائم مقام تامین سرمایه تمدن با اشاره به مزایای بورس بین‌الملل گفت: فعالان بین‌المللی و شرکت‌های داخلی در خارج می‌توانند با خرید اوراق، منابع مالی پروژه‌های ارزی داخل را تامین کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی بیگ‌زاده با بیان ‌اینکه گسترش بازار سرمایه در عرصه بین‌الملل از جمله رسالت بورس بین‌الملل است به هفته‌نامه اطلاعات بورس گفت: با راه‌اندازی بورس بین‌الملل نه تنها بازار سرمایه‌ امکان گسترش کمی و کیفی خواهد داشت بلکه مناسبات بازار سرمایه نیز جنبه بین‌المللی پیدا خواهد کرد.

وی افزود: تامین مالی ارزی برای پروژه‌هایی قابل استفاده است که نیاز ارزی داشته و بعدها درآمد ارزی خواهند داشت. اما فروش اوراق در عرصه بین‌ المللی نیازمند مقررات و بستر مناسب و بازاری است که امکان مشارکت فعالان بازار سرمایه کشورهای دیگر نیز مهیا باشد. تامین مالی پروژ‌ه‌هایی که نیاز ارزی دارند از جمله مزایای بورس بین‌الملل است. فعالان بین‌المللی و شرکت‌های داخلی در خارج که قصد سرمایه‌گذاری دارند، می‌توانند با خرید اوراق، منابع مالی پروژه‌های ارزی داخل را تامین کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: مشتریان اوراق ارزی برای تامین مالی پروژه‌ها، شرکت‌های داخلی هستند اما با راه‌‌اندازی بورس بین‌الملل، سرمایه‌گذاران خارجی هم می‌توانند اقدام به خرید سهام یا اوراق تامین مالی پروژه‌های ارزی ایرانی کنند. رمزارزها یکی از روش های پرداخت نوین و غیرمتمرکز است. با توجه به محدودیت‌های ارزی امکان رمزارزها می‌تواند به عنوان روش پرداخت، دریافت ارز و سود اوراق مورد استفاده قرار گیرد.

بیک زاده درخصوص امکان راه‌اندازی بورس بین‌الملل در شرایط فعلی توضیح داد: به نظر می‌رسد با سیاست مثبتی که دولت به کشورهای همسایه‌ دارد، بورس بین‌الملل می‌تواند راه‌اندازی شود و کشورهای همسایه‌ای که مناسبات مطلوبی با ایران دارند در این مسیر فعالیت را توسعه و گسترش دهند. هر چند امضای هرگونه توافق بین‌المللی اهمیت قابل توجهی دارد اما راه‌اندازی بورس بین‌الملل می‌تواند چندان به داستان توافق گره نخورد. یکی از کارکردهای این بورس برای تامین مالی ارزی شرکت‌های داخلی و خارجی است و حتما باید در ارتباط با پروژه‌هایی باشد که نیاز ارزی داشته و برای پرداخت اصل اوراق درآمد ارزی داشته باشند تا محدودیتی برای شرکت بانی ایجاد نشود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ