کد خبر: ۱۹۵۲۱۵
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۶/۲۸

بارندگی‌های تهران ۳۵ درصد کم شد / پیش بینی روند نزولی تا چند ماه‌ بعد
سرپرست اداره کل هواشناسی:

بارندگی‌های تهران ۳۵ درصد کم شد / پیش بینی روند نزولی تا چند ماه‌ بعد

سرپرست اداره کل هواشناسی استان تهران با اشاره به اینکه بارندگی‌های تهران نسبت به بلندمدت حدود ۳۵ درصد کاهش داشته، گفت: کاهش بارندگی‌ها موجب خشک سالی و افزایش گرد و خاک می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مازیار غلامی گفت: طی 2 سال گذشته به دلیل کاهش قابل ملاحظه بارش و افزایش دما، پدیده خشک سالی در حال وقوع است که به‌طور مشخص و بارزی در افزایش فراوانی گرد و خاک تاثیر گذاشته است. بارندگی‌ها در استان تهران نسبت به بلندمدت حدود ۳۵ درصد و نسبت به سال گذشته نیز حدود 19.5 درصد کاهش یافته است. این وضعیت به همراه افزایش نسبی دما، موجب خشکی و افزایش گرد و خاک می‌شود. بر اثر کاهش بارندگی و از دست رفتن رطوبت خاک، تثبیت‌شدگی خاک از بین می‌رود و با کوچکترین وزش بادی کانون‌های گرد و خاک ایجاد و به مناطق دیگر منتقل می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر گرد و خاک عبوری از کشورهای همسایه برای تهران پیش‌بینی نمی‌شود اما به‌طور محلی و بر اثر وزش باد شدید و خیلی شدید امکان خیزش گرد و خاک در نواحی غربی و جنوبی استان و به‌ویژه طی ساعات عصر و شب دور از انتظار نیست که می‌تواند باعث کاهش کیفیت هوا در بعضی از ساعات شود.

غلامی ادامه داد: بر اساس بررسی‌ نقشه‌های پیش‌بینی فصلی به نظر می‌رسد روند کم بارشی طی 2 ماه آینده نیز ادامه داشته باشد و در ابتدای فصل پاییز و تا اواسط آبان‌ متوسط دما هوا، حدود نیم درجه سلسیوس بالاتر از حد نرمال و بارش کمتر از حدنرمال پیش‌بینی می‌شود که در خوشبینانه‌ترین حالت این امکان وجود دارد که بارش‌ها در حد نرمال باشند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ