کد خبر: ۱۹۵۲۲۳
۰:۱ - ۱۴۰۱/۶/۲۹

پیام‌های آژانس نشان از بسته شدن پرونده مکان‌های ادعایی ایران دارد
رئیس سازمان انرژی اتمی:

پیام‌های آژانس نشان از بسته شدن پرونده مکان‌های ادعایی ایران دارد

رئیس سازمان انرژی اتمی با اعلام اینکه همه فعالیت های هسته به اطلاع آژانس رسیده ، گفت: پیام‌هایی از طرف آژانس آمده که حکایت از برنامه بستن پرونده مکان‌های ادعایی دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد اسلامی درباره آخرین وضعیت توافق ، گفت: پیام‌هایی از طرف آژانس آمده که نشان می‌دهد اروپا و آمریکا قصد بستن پرونده ایران را دارند. امید است صادق باشند و بیش از این وقت را تلف نکرده و فکر نکنند با چنین موردی بتوانند فشار حداکثری را اعمال کنند.

وی ادامه داد: اروپا اراده کرده‌ توافق، نهایی شود اما نیت اصلی، انزوای ایران است. چرا که مخالف برخورداری ایران از چرخه سوخت هستند که نماد قدرت است. موضوع حائز اهمیت این است که اراده سیاسی باید برای بستن وجود داشته باشد اما اراده سیاسی بر فشار است.

این مقام مسئول افزود: اسراییل به مرجع آژانس تبدیل شده و اتهاماتی علیه ایران مطرح می کند ولی حتی یک مورد فعالیت هسته‌ای وجود ندارد که ایران به آژانس اعلام نکرده باشد یا آژانس از آن بی اطلاع باشد. این درحالی است که در برابر سهم حدود دو درصدی ایران از ظرفیت هسته‌ای دنیا،  ۲۵ درصد بازرسی‌ها انجام می‌شود.

اسلامی گفت: طبق اعلام آژانس، دو پرونده از مکان‌های ادعایی بسته و و در مورد دو مکان دیگر هم ایران باید روشنگری بیشتری انجام دهد اما بعداً از آن دو مکان، یک پرونده‌ را بستند ولی مجدداً پرونده همان مکان را باز کردند! برای مثال یکی از این اماکن یک معدن متروکه است که بیش از 30 سال استفاده نشده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ