کد خبر: ۱۹۵۲۴۵
۱۱:۲ - ۱۴۰۱/۶/۲۹

سفارت ایران: تهران آماده ارسال ۶۰۰ هزار تن سوخت به لبنان است

سفارت ایران: تهران آماده ارسال ۶۰۰ هزار تن سوخت به لبنان است

سفارت ایران در بیروت اعلام کرد: نفت کش های ایرانی طی یک الی ۲ هفته آینده آماده حرکت به سوی لبنان و ارسال ۶۰۰ هزار تن سوخت خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از المنار، یک مسئول سفارت ایران در بیروت اعلام کرد: نفتکش های ایرانی آماده حمل سوخت، طی یکی دو هفته آینده به سوی لبنان حرکت می کنند تا تامین ۶۰۰ هزار تن سوخت در ۵ ماه انجام شود.

بر اساس این گزارش، طی توافق انجام شده با نخست وزیر و وزیر انرژی لبنان در تهران برای 3 موضوع کمک سوخت، اصلاح و تعمیر شبکه های برق و ساخت نیروگاه های تولید برق، اقداماتی شروع شده است .

پیش از این هم حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان درباره کمک پیشنهادی ایران گفته بود: برادران در ایران وعده کمک به لبنان را دادند و هیات وزارت انرژی و آب لبنان در آینده نزدیک با سفر به تهران درباره پرونده کمک ایران تبادل نظر خواهد کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه نیز در این خصوص گفت: در جریان دیدار سفیر ایران با مقامات و وزیر مربوطه لبنان، مقرر شد متناسب با وضعیت و ظرفیت‌های تکنیکی لبنان برای  رفع مشکلات کمک شود. گفت‌ و گوها در حوزه مناسبات اقتصادی از جمله تامین انرژی و نفت و سوخت، برق ادامه دارد اما رایگان نخواهد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ