کد خبر: ۱۹۵۳۴۴
۰:۰ - ۱۴۰۱/۷/۳

نماینده مجلس : منتظر کاهش قیمت خودرو با آئین‌نامه واردات نباشید

نماینده مجلس : منتظر کاهش قیمت خودرو با آئین‌نامه واردات نباشید

نماینده مجلس گفت: آئین نامه واردات خودرو حاکی از این است که وزارت صنعت تحت تاثیر قدرت های پشت پرده ای است که سال ها مورد حمایت بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جلال رشیدی کوچی درباره آئین نامه نوشته شده برای واردات خودرو به ایسنا گفت: نخستین هدف مجلس از تصویب قانون واردات خودرو این بود که انحصار خودروسازان شکسته شود و سپس خودرو به یک کالای مصرفی تبدیل شود و دیگر کالای سرمایه ای نباشد. همچنین با شکسته شدن انحصار، قیمت خودرو نیز شکسته شده و به قیمت های جهانی نزدیک تر شود تا عموم مردم با درآمدهای مختلف بتوانند به انواع خودر دسترسی داشته باشند.

وی افزود: آئین نامه ای که اکنون برای واردات خودرو نوشته شده هیچ یک از اهداف مجلس را محقق نمی کند. بر اساس این آئین نامه قیمت خودرو بدون هیچ تغییری باقی می ماند و عموم مردم نیز نمی توانند به خودروی دلخواه دسترسی داشته باشند. این آئین نامه نشان می دهد وزارت صنعت به جای اینکه به دنبال رضایت‌مندی مردم باشد، تحت تاثیر قدرت‌های پشت پرده و پنهانی که سال ها مورد حمایت بودند، قرار گرفته است.

به گفته رشیدی کوچی این آئین نامه نمی تواند تاثیر چندانی در ساماندهی بازار خودرو داشته باشد و نمایندگان در صورت امکان به دنبال اصلاح این آئین نامه در مجلس هستند . آنچه مهم است تبدیل واردات خودرو به قانون است. دیگر کسی نمی تواند مانع واردات خودرو شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ