کد خبر: ۱۹۵۳۹۶
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۷/۴

قرارداد قطر و توتال فرانسه برای توسعه میدان گازی مشترک با ایران
برای افزایش تولید LNG به ۱۲۶ میلیون تن در سال امضا شد:

قرارداد قطر و توتال فرانسه برای توسعه میدان گازی مشترک با ایران

شرکت انرژی قطر از امضای توافقنامه ۲.۵ میلیارد دلاری با شرکت توتال انرژی فرانسه و برای افزایش تولید LNG به ۱۲۶ میلیون تن در سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از خلیج آنلاین، شرکت انرژی قطر اوایل هفته جاری از امضای توافقنامه ۲.۵ میلیارد دلاری با شرکت توتال انرژی فرانسه برای توسعه میدان شمالی جنوبی(پارس جنوبی) به عنوان بخشی از برنامه برای افزایش تولید LNG به ۱۲۶ میلیون تن در سال و تا سال ۲۰۲۶ خبر داد.

بر اساس این گزارش، توافق ژوئن گذشته حاصل شده و برنامه فعلی آن توزیع تولید مایعات و گاز طبیعی بین شرق و غرب است. برای ساخت ۶۰ کشتی غول پیکر حامل LNG و قراردادهای دیگر برای اجاره و بهره برداری از آن‌ها قرارداد بسته‌ شده است.

توتال انرژی اولین شریکی است که در پروژه ۲۸.۸ میلیارد دلاری برای توسعه بخش جنوبی میدان مشارکت را امضا می‌کند. این شرکت فرانسوی در حدود ۹.۳ درصد از ۲۵ درصدی که به شرکا در بزرگترین پروژه تولید گاز مایع در جهان تخصیص داده شده، شرکت خواهد کرد در حالی که شرکت دولتی قطر انرژی ۷۵ درصد از پروژه را حفظ خواهد کرد.

توسعه بخش جنوبی میدان شمالی شامل احداث ۴ خط غول پیکر برای تولید ۳۲ میلیون تن گاز مایع در سال و ساخت ۴ سکو و حفاری ۸۰ حلقه چاه است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ