کد خبر: ۱۹۵۴۰۳
۰:۰ - ۱۴۰۱/۷/۵

اثر سه عامل در خروج بورس از روند نوسانی/ آینده بازار مثبت است
عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی مطرح کرد:

اثر سه عامل در خروج بورس از روند نوسانی/ آینده بازار مثبت است

عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی با اشاره به اثر نتیجه برجام، نرخ ارز و رفتارهای اقتصادی بر خروج بورس از روند نوسانی گفت: آینده بازار همیشه مثبت بوده و با تورم مطابق می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی دانایی با اشاره به نوسان بازار سهام به ایرنا اعلام کرد: بازار سرمایه در وضعیت بلاتکلیفی قرار دارد و فضای اقتصادی و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری نسبت به اتفاقات برجامی در وضعیت بیم و امید قرار گرفته است. طبیعتاً وجود این فضای خاکستری و غیر قابل پیش‌بینی باعث شده تا سرمایه‌گذاری در بورس با احتیاط بیشتر صورت گیرد و حجم کمتری از نقدینگی وارد این بازار شود.

ماحصل فضای کنونی، روند این روزهای معاملات بازار سهام را تحت تاثیر قرار داده است. تا زمانی که خبر دقیقی از نتیجه برجام، نرخ ارز و رفتارهای اقتصادی مشخص منتشر نشود، بازار در این فضای نوسانی و خاکستری باقی خواهد ماند. طی این سال‌ها بازار سرمایه از بازدهی بهتری نسبت به سایر بازارها برخوردار بوده و طبیعتاً آینده آن روشن و مشخص است.

از سال ۹۹ به بعد سطح دانش فعالان اقتصادی افزایش پیدا کرد. در این مدت رفتارهای منطقی‌تری از تصمیم گیرندگان اقتصادی مشاهده که این امر زمینه‌ ساز ایجاد آینده‌ای مثبت در حوزه بازار سهام شد. بطور حتم از این روزهای پرنوسان با این حجم از معاملات عبور خواهیم کرد و بازار سرمایه خود را با تورم مطابقت می‌دهد و حتی از آن پیشی خواهد گرفت.

هر نوع نرخ دستوری در حوزه ارز اشتباه بوده و هست. به‌گونه‌ای که استفاده از این ارز در این مدت رانت‌ زا بود. استفاده از ارز ۴۲۰۰ تومانی از ابتدا اشتباه بود و تداوم بکارگیری آن دیگر اشتباهی بود که دولت سیزدهم به آن پایان داد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ