کد خبر: ۱۹۵۵۲۶
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۷/۱۰

پیش‌بینی بانک مرکزی از کاهش رشد اقتصادی هند طی سال جاری میلادی

پیش‌بینی بانک مرکزی از کاهش رشد اقتصادی هند طی سال جاری میلادی

بانک مرکزی هند، پیش‌بینی رشد اقتصادی را به دلیل افزایش خطرات رکود اروپا و آمریکا کاهش داد و اعلام کرد ممکن است اقتصاد تنها 4.6 درصد رشد داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اسپوتنیک، رئیس بانک جهانی، نگرانی‌‌ها از رکود جهانی در کشور‌‌هایی ایجاد کرد که هنوز در حال بهبودی از پس‌‌ لرزه‌های کرونا و افزایش بدهی خارجی هستند.

براساس این گزارش، بانک مرکزی هند نیز اعلام کرد: افزایش 50 درصدی نرخ بهره به‌ عنوان چهارمین افزایش نرخ متوالی از آوریل، منجر به افزایش عدم اطمینان شده و شرایط ژئوپلیتیک بر اقتصاد هند فشار زیادی را وارد می‌‌کند.

این بانک پیش‌‌بینی رشد اقتصادی را از 7.2 درصد در سال جاری منتهی به مارس 2023 تا 7 درصد کاهش داد و اعلام کرد طی دو دوره سه‌ماه آینده، ممکن است اقتصاد تنها 4.6 درصد رشد داشته باشد که تقریبا یک سوم از رشد 13.5 درصدی در سه ماهه آوریل تا ژوئن است. 

در این میان قیمت کالا‌‌ها کاهش یافته و ریسک رکود در اقتصاد‌‌های پیشرفته در حال افزایش است. کاهش بیشتر تولید نفت‌ اوپک‌پلاس و افزایش تقاضای انرژی برای فصل زمستان با وجود قیمت‌‌های بالای گاز طبیعی می‌‌تواند قیمت نفت‌ را حفظ کند.

هند از آوریل شاهد کاهش 67 درصدی ذخایر ارزی بود و به گفته رئیس کل بانک مرکزی، کاهش ذخایر فارکس به‌دلیل تغییرات ارزش گذاری ناشی از افزایش ارزش دلار است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ