کد خبر: ۱۹۵۵۵۱
۰:۰ - ۱۴۰۱/۷/۱۱

آمار تولید سایپا و ایران خودرو و برنامه عرضه محصولات در بورس کالا
گزارش معاون وزیر صنعت از:

آمار تولید سایپا و ایران خودرو و برنامه عرضه محصولات در بورس کالا

معاون وزارت صنعت با اشاره به رشد ۲۸۳ درصدی تولید خودرو در نیمه اول سال ، برنامه نیمه سال دوم با عرضه محصولات در بورس کالا را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، منوچهر منطقی با اعلام رشد بیش از ۲۸۳ درصدی تولید خودرو،گفت: در ۶ ماه نخست سال ۴۰۲ هزار خودرو توسط ایران خودرو و سایپا عرضه شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰۵ هزار دستگاه بیشتر است. با توجه به تجارب سه دوره عرضه خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو بر مبنای قرعه‌کشی، افزایش و ثبات تولید و عرضه خودرو در بورس کالا به تأکید مراجع اقتصادی دولت، عرضه و تقاضا در اغلب خودروها برای عرضه خودرو به مصرف کنندگان واقعی در نیمه دوم سال جاری تعادل دارد.

وی افزود: با توجه به برنامه افزایش تولید در نیمه دوم سال، ماهانه ۱۰۰ هزار خودرو به فروش گذاشته و همه محصولات سایپا و ایران خودرو توسط شرکت‌ها یا از طریق بورس کالا عرضه می‌شود. همچنین ۵۰ و ۱۰ درصد تولیدات به طرح حمایت از خانواده و جایگزینی خودروهای فرسوده تخصیص می یابد. قرعه کشی نیز بر مبنای ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش نخواهد بود.

منطقی ادامه داد: با تداوم روند تکمیل خودروهای ناقص، کسب آمادگی زنجیره تأمین برای افزایش تولید و بهره گیری از ساز و کار واردات برای تنظیم بازار و انتقال فناوری، صنعت خودرو با هم‌افزایی و یکپارچگی بیشتر، مسیر تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین را طی می‌کند.

تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ