کد خبر: ۱۹۵۵۷۳
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۷/۱۱

احتمال توافق اوپک پلاس با کاهش تولید منجر به گرانی هر بشکه نفت شد

احتمال توافق اوپک پلاس با کاهش تولید منجر به گرانی هر بشکه نفت شد

قیمت نفت برنت دریای شمال به دلیل احتمال توافق اوپک پلاس با کاهش تولید بیش از یک میلیون بشکه در روز منجر به ۸۷.۳۳ دلار افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، امروز قیمت نفت در اولین ساعات حدود ۳ درصد افزایش یافت که ناشی از احتمال کاهش بیش‌ از یک میلیون بشکه‌ای تولید نفت اوپک پلاس بوده که بزرگ‌ترین کاهش تولید این گروه از آغاز کرونا است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 2.19 دلار معادل 2.57 درصد افزایش به 87.33 دلار رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 2.11 دلار معادل 2.65 درصد افزایش 81.6 دلار معامله می‌شود.

قرنطینه‌ چین به‌عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده انرژی دنیا، افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی و رشد ارزش دلار آمریکا، بازارهای مالی سراسر دنیا را تحت فشار گذاشته و باعث کاهش قیمت نفت برای چهارمین ماه پیاپی شد.

ائتلاف اوپک پلاس و متحدان قصد دارند با هدف حمایت از نفت در اجلاس چهارشنبه این هفته در مورد کاهش بیش‌ از یک میلیون بشکه در روز توافق کنند که در این صورت دومین کاهش ماهانه رقم می‌خورد. این ائتلاف ماه گذشته 100 هزار بشکه در روز را کاهش داد که حدود 3 میلیون بشکه در روز با هدف تولید فاصله دارد.

تحریم برخی اعضای این ائتلاف و کمبود سرمایه‌گذاری در برخی دیگر توانایی این گروه برای افزایش تولید را تحت تاثیر قرار داده‌ است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ