کد خبر: ۱۹۵۸۰۳
۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۷/۱۹

گزارش وزیر نیرو از آخرین وضعیت تولید برق در صنایع بزرگ بورسی

گزارش وزیر نیرو از آخرین وضعیت تولید برق در صنایع بزرگ بورسی

وزیر نیرو با اعلام آخرین وضعیت تولید ۱۰ هزار مگاوات برق در صنایع بزرگ بورسی، گفت: آخرین نیروگاه از برنامه ۶ هزار مگاواتی طی ۲۰ روز آینده هم‌گام سازی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی‌اکبر محرابیان درباره ایجاد و راه‌اندازی ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی توسط صنایع بزرگ بورسی و براساس تفاهم‌نامه‌ سال قبل وزارتخانه‌های نیرو و صنعت، گفت: مقرر بود عمده برق تولیدی صنایع به طور مستقیم استفاده و محدودیت های برق صنایع جبران شود. صنایع هم برای ایجاد بیش از ۱۴ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی اعلام آمادگی و بخشی از شرکت ها ساخت نیروگاه را آغاز کردند و ماه‌های گذشته یک نیروگاه به ظرفیت ۱۸۰ مگاوات به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: تا زمان اوج مصرف برق در تابستان سال آینده بخش دیگری از نیروگاه‌ها به ظرفیت ۱.۴ هزار مگاوات به بهره‌برداری خواهد رسید و مابقی نیز سال آینده و  ۱۴۰۳ به بهره‌برداری خواهد رسید.

این مقام مسئول افزود:برای جبران ناترازی‌های صنعت برق باید مدیریت مصرف و همچنین اجرای طرح‌های توسعه نیروگاهی و افزایش ظرفیت‌ها وجود داشته باشد. برنامه‌های مد نظر برای کنترل پیک بار در تابستان سال آینده طی هفته جاری تصویب می‌شود.

 به گفته محرابیان ، سال گذشته ۱۰۹ اقدام تدوین و تا امروز ۹۵ درصد اجرا شد و ۵ درصد دیگر هم مربوط به واردات برق از ترکیه است. در این میان افزایش ظرفیت تامین برق به ۶ هزار مگاوات محقق شد و آخرین نیروگاه از این برنامه طی ۲۰ روز آینده هم‌گام سازی و این بسته ۶ هزار مگاواتی به طور کامل اجرا می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ