کد خبر: ۱۹۶۹۸۹
۰:۱ - ۱۴۰۱/۸/۲۴

مزایای راه اندازی قرارداد اختیار معامله در بورس کالا و دو نکته برای موفقیت

مزایای راه اندازی قرارداد اختیار معامله در بورس کالا و دو نکته برای موفقیت

رئیس اداره نظارت بر بازار بورس‌های کالایی سازمان بورسريال مزیت های راه اندازی قرارداد اختیار معامله و دو نکته برای موفقیت را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، علیرضا صادقی در خصوص راه اندازی قرارداد اختیار آتی زعفران در بورس کالا، گفت: از گذشته قراردادهای آتی و اختیار معامله به صورت مجزا در بورس کالا مورد معامله قرار می گیرد و فعالان زیادی فعال هستند اما از شنبه هفته جاری قرارداد اختیار معامله ای راه اندازی شد که دارایی پایه آن قرارداد آتی و شروع آن با راه اندازی قراداد اختیار معامله مبتنی بر آتی زعفران است.

وی افزود: قرارداد اختیار معامه مبتنی بر آتی مزیتی دارد که سرمایه گذار می تواند از دو ابزار مالی جداگانه به صورت همزمان استفاده کرده و از مزایای آن در جهت مدیریت ریسک بهتر منتفع شود. کسی که وارد این قرارداد می شود بر حسب اختیار خرید یا فروش در سرسید، دارایی پایه که قرارداد آتی است به آن واگذار می شود و با توجه به اختیار خرید یا فروش، موقعیت تعهد خرید یا فروش در قرارداد آتی اتخاذ می کند.

این مقام مسئول ادامه داد: قرارداد اختیار معامله مبتنی بر قراداد آتی مستلزم ورود سرمایه گذاران حرفه ای است که شناخت کاملی از این بازار داشته باشند ولی از همان ابتدا فعالان و حتی تولیدکنندگان هم می توانند وارد این بازار شوند و با شناخت برای مدیریت ریسک بهتر دارایی ها سرمایه گذاری کنند.

صادقی توضیح داد: موفقیت این ابزار به دو نکته بستگی دارد. اول معرفی، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب که باید توسط بورس و فعالان بازار سرمایه صورت گیرد و دوم راه اندازی این قراردادها بر روی دارایی های که نوسان های قابل توجهی دارد. زیرا هرچقدر نوسان دارایی پایه بیشتر باشد جذابیت این ابزار بیشتر خواهد بود.

به گفته وی، بورس کالا می تواند در آینده این ابزار را توسعه داده و قرارداد اختیار معامله مبتنی بر صندوق طلا که دارای پایه آن به نوسانات قیمت طلا وابسته است را راه اندازی کند و جذابیت بیشتری به آن ببخشد. بنابراین سرمایه گذاران فعال در قرارداد آتی و اختیار معامله با توجه به شناخت از این بازار می توانند وارد شوند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ