کد خبر: ۱۹۷۰۶۰
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۸/۲۵

عوارض گمرکی کالاهای مربوط به سازمان غذا و دارو یک‌ چهارم شد

عوارض گمرکی کالاهای مربوط به سازمان غذا و دارو یک‌ چهارم شد

گمرک ایران در بخشنامه‌ای ، کاهش حقوق ورودی برخی از کالاها و مربوط به سازمان غذا و دارو از ۴ به یک درصد را ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، گمرک ایران در بخشنامه‌ای اعلام کرد: حقوق ورودی بندهای 2، 3 و 4 مندرجات ذیل یادداشت فصل 21 جداول تعرفه منضم به کتاب مقررات صادرات و واردات سال جاری به 4 درصد اصلاح می شود.

با توجه به اینکه در فهرست های ارایه شده از سوی سازمان غذا و دارو در خصوص اعمال کاهش حقوق گمرکی از 4 به یک درصد برای برخی از اقلام مربوط به این سازمان، ردیف تعرفه 21069080 درج نشده است . بنابراین ردیف تعرفه گفته شده و همچنین ردیف تعرفه 21069090 مجاز به کاهش حقوق گمرکی از 4درصد به یک درصد نیستند.

در سایر موارد نیز چنانچه کالای وارده و اظهاری در فهرست های ارایه شده از سوی سازمان غذا و دارو در خصوص اعمال کاهش حقوق گمرکی از 4 به یک درصد نباشد، علی رغم درج دیدگاه کاهش حقوق گمرکی از سوی این سازمان بر روی اظهارنامه گمرکی، اعمال کاهش حقوق گمرکی از 4 به یک درصد مجاز نیست .

نسبت به بررسی و صدور مطالبه نامه کسردریافتی اظهارنامه های ترخیص شده با حقوق گمرکی یک درصد طی ردیف های تعرفه 21069080 و 21069090 و همچنین اظهارنامه های ترخیص شده از محل بندهای 2، 3 و 4 مندرجات ذیل یادداشت فصل 21 کتاب مقررات صادرات و واردات سال 1401 با رعایت کامل سایرمقررات اقدام لازم شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ