کد خبر: ۱۹۷۱۳۹
۹:۸ - ۱۴۰۱/۸/۲۹

برنامه آمریکا و متحدان برای استقرار بیش از ۱۰۰ شناور بدون سرنشین در خلیج فارس

برنامه آمریکا و متحدان برای استقرار بیش از ۱۰۰ شناور بدون سرنشین در خلیج فارس

رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد در پی حمله اخیر به نفتکش میلیاردر اسرائیلی در سواحل عمان ۱۰۰ شناور بدون سرنشین در آب‌های خلیج فارس مستقر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس یه نقل از آسوشیتد پرس، مایکل کوریلا بعد از اتهام اسرائیل و آمریکا علیه ایران درباره مقصر دانستن حمله پهبادی اخیر به نفتکش متعلق به میلیاردر اسرائیلی، گفت: گروه ضربت به رهبری آمریکا، ۵۹ ناوگان متشکل از بیش ۱۰۰ شناور بدون سرنشین سطح و زیر سطح را  در آب‌های راهبردی منطقه خلیج فارس و برای جلوگیری از تهدیدات دریایی، مستقر خواهد کرد.

وی افزود: علاوه بر شناورهای بدون سرنشی، برنامه آزمایشی در خاورمیانه برای فائق آمدن بر پهپادهای دشمن مدنظر است. چرا که توسعه پهپادهای دشمن بزرگترین تهدید تکنولوژیکی امنیت منطقه است. 

براساس این گزارش، چند روز گذشته یک مقام دفاعی ناشناس مستقر در غرب آسیا مدعی شد نفتکش مرتبط با میلیاردر اسرائیلی با پهپاد حامل بمب در سواحل عمان هدف حمله قرار گرفت و نفتکش مورد حمله را پاسیفیک زیرکان با پرچم لیبریا شناسایی کرد. این نفتکش تحت مدیریت کشتیرانی اقیانوس آرام شرقی Eastern Pacific Shipping شرکت مستقر در سنگاپور متعلق به عیدان عوفر میلیاردر صهیونیست، فعالیت می‌کند.

شرکت مالک نفتکش پاسیفیک زیرکان ادعا کرد این نفتکش در سواحل عمان، مورد اصابت پرتابه قرار گرفته و بخش انتهایی آن بر اثر انفجار آسیب دیده اما خدمه آسیبی ندیده و هیچ آلودگی نفتی هم ایجاد نشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ