کد خبر: ۱۹۷۲۰۰
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۸/۳۰

آخرین مواضع ایران درباره برجام ، اوضاع داخلی و سفر بازرسان آژانس
از سوی سخنگوی وزارت خارجه اعلام شد:

آخرین مواضع ایران درباره برجام ، اوضاع داخلی و سفر بازرسان آژانس

سخنگوی وزارت خارجه ، آخرین مواضع ایران درباره برجام ، اوضاع داخلی ، حمله به کشتی اسرائیلی و سفر بازرسان آژانس را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ناصر کنعانی در نشست هفتگی درباره تحولات دیپلماتیک در هفته گذشته، گفت: اقدامات برخی کشورها از جمله آلمان در سیاسی کردن حقوق بشر در ایران بشدت محکوم می‌شود. چرا که دولت آلمان در طول تاریخ سوابق تیره و تاری در رابطه با حقوق بشر داشته و نه جایگاه اخلاقی دارد، نه جایگاه سیاسی که بخواهد درخصوص حقوق بشر در ایران اقدام کند.

وی افزود: همچنین ایران پایبند به میز مذاکراه بوده و به جابجایی های حزبی در دولت آمریکا اهمیتی نمی دهد. نکته حائز اهمیت این است که دولت آمریکا از روند خصمانه ای که نسبت به دولت و ملت ایران دارند دست بردارد.

این مقام مسئول ادامه داد: موضوع سفر کارشناسان آژانس به تهران نیز جز موضوعاتی بود که در چهارچوب توافق قرار داشت اما با توجه به صدور قطعنامه سیاسی که با میدان‌داری آمریکا و سه کشور اروپایی تصویب شد، اقدامات بعدی ایران با توجه به شرایط جدید صورت می‌گیرد.

کنعانی با اعلام بی اطلاعی از حمله به کشتی متعلق اسرائیلی در دریای عمان، گفت:‌ رابطه ایران با عمان بسیار نزدیک است. دو کشور موضوعات مختلفی برای گفت‌وگو تبادل نظر و همکاری در حوزه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی دارند و گفت‌ و گوهای اخیر در تهران متمرکز بربحث‌ آزاد شدن پول‌های بلوکه شده ایران بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ