کد خبر: ۱۹۷۲۴۷
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۹/۱

۶۳ اخلالگر ارز با کشف سه میلیون انواع ارز در پایتخت دستگیر شدند
فرمانده انتظامی تهران:

۶۳ اخلالگر ارز با کشف سه میلیون انواع ارز در پایتخت دستگیر شدند

فرمانده انتظامی تهران از دستگیری ۶۳ اخلالگر ارزی خبر داد و گفت: از این اخلالگران بیش از سه میلیون انواع ارز کشف و ضبط شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین رحیمی درباره دستگیری اخلالگران ارز و پنجمین مرحله از طرح کاشف پلیس اعلام کرد: پلیس امنیت اقتصادی به ۳۸ پرونده اقتصادی رسیدگی کرده و ۶۷ متهم را که اقدام به ایجاد اخلال در نظام ارزی کرده بودند مورد شناسایی قرار دادند.

براساس این گزارش، ۷۳۳ میلیارد تومان از اموال از سودجویان پس گرفته و به بیت‌المال بازگردانده شد، همچنین به ۳ هزار پرونده فرار مالیاتی رسیدگی شده و ۱۴ هزار میلیارد تومان از این فرارهای مالیاتی پس گرفته شد و ۱۰۴ متهم در حوزه جرائم اقتصادی و به دلیل ارتکابی همچون قاچاق، رشوه و ارتشا دستگیر شدند.

همچنین در حوزه ارز ۲۴ پرونده وجود دارد که در مجموع ۳.۱۴ میلیون قطعه انواع ارز به ارزش بیش از ۳۶ میلیارد تومان از این افراد کشف شد.

اقدامات پلیس در حوزه لیزینگ خودرو همچنان ادامه دارد و در این زمینه یک شرکت که از ۲۰۰ نفر کلاهبرداری کرده بود شناسایی و اعضای آن دستگیر شده همچنین باندی که ۴۵ فقره خودرو را به روش سند نمره به سرقت برده بودند و ۳۰ فقره موتورسیکلت را هم سرقت کرده بودند دستگیر شدند.

در دو ماه گذشته ۱۰ درصد افزایش وقوع انواع جرایم و ۳۰ درصد کاهش کشفیات در تهران وجود داشته است.

در خصوص پنجمین مرحله از طرح کاشف پلیس آگاهی در سال جاری، ۳۲۱ نفر از سارقین، زورگیران، کیف قاپان، موبایل قاپان، سارقان منازل و اماکن خصوصی، سارقان خودرو، جاعلان و کلاهبرداران دستگیر شدند. بخشی از این متهمان در قالب ۶۸ باند فعالیت می‌کردند از این افراد 5 قبضه سلاح جنگی کشف شد و به بیش از ۲.۱۲ هزار فقره سرقت اعتراف کردند.

۲۰۴ نفر از این سارقان سابقه دار بودند، دو باند شرکت‌های هرمی با ۳۰ عضو شناسایی و منهدم شدند همچنین ۲۴ نفر از محکومین فراری در حوزه سرقت نیز دستگیر شدند، ۶ باند سارق حرفه‌ای منزل، ۴ باند سارق خودرو به ویژه خودروی مزدا ۳ و یک باند سارق حرفه‌ای تلفن همراه که یک میلیارد تومان تلفن همراه سرقتی را جمع آوری و قصد ارسال به کشور افغانستان داشتند دستگیر شده اند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ