کد خبر: ۱۹۷۴۷۳
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۹/۸

۶۵‌ درصد از قوانین حمایت از تولید اجرا نشد / اعلام مهمترین دلایل

۶۵‌ درصد از قوانین حمایت از تولید اجرا نشد / اعلام مهمترین دلایل

مدیر دبیرخانه شورای راهبری بهبود محیط کسب‌ و کار اتاق ایران با اعلام مهمترین دلایل عدم‌ اجرای ۶۵‌ درصد قوانین حمایت از تولید از مکاتبه با مرکز پژوهش‌‌‌های مجلس و دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، گلناز سلحشور با اشاره به اظهارات مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع مجلس درباره عدم اجرای ۶۵‌ درصد قوانین حمایت از تولید در ده سال گذشته و به دلیل ترک فعل دستگاه‌‌‌ها، گفت: دلیل اجرا نشدن قوانین باید در درون دولت به عنوان مجری قانون، بررسی شود. شورای راهبری مطالبه اجرای این قوانین را به دولت ارسال می‌کند و وزارت اقتصاد، مسئول اجرای بیشترین تعداد احکام قانونی بوده و بعد از آن می‌‌‌توان از سازمان مالیاتی، ثبت اسناد و املاک نام برد.

وی افزود: فعالان بخش خصوصی اعتقاد دارند یکی از دلایل عدم اجرا، تعدد قوانین در حوزه حمایت از تولید است. در چهار دوره تقنینی هفتم تا پایان دوره دهم در مجموع ۵۷۴ تکلیف در قالب ۳۸قانون با محتوای حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید به تصویب رسید و بخش قابل‌‌‌توجهی از این دسته از احکام در قانون برنامه پنج‌‌‌ساله ششم توسعه مقرر شد.

سلحشور ادامه داد: عدم‌ تعامل مجلس با ذی‌نفعان قانون و با فعالان بخش خصوصی، پیگیری نشدن قوانین از سمت مجلس، دولت و بخش خصوصی و ایجاد شکاف بین مجلس، مجریان قانون، دولت، بخش خصوصی و... از دیگر دلایل عدم اجرای قوانین از نگاه بخش خصوصی است. اگر پیگیری‌‌‌ها از سمت نهادهای مربوطه به‌‌‌درستی انجام شود، می‌‌‌توان امید داشت در مورد همین قانون حمایت از تولید، ۷۰‌ درصد موارد اجرایی شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ