کد خبر: ۱۹۷۵۳۰
۰:۰ - ۱۴۰۱/۹/۱۰

حذف تدریجی یارانه بنزین راهکار جلوگیری از تداوم چرخه‌ ۴۰ ساله معیوب انرژی
رئیس اتحادیه انجمن‌ های انرژی مطرح کرد:

حذف تدریجی یارانه بنزین راهکار جلوگیری از تداوم چرخه‌ ۴۰ ساله معیوب انرژی

رئیس اتحادیه انجمن‌ های انرژی با اشاره به سیاست های غلط انرژی در ۴۰ سال اخیر و شکل گیری چرخه ای معیوب گفت: برای واقعی شدن قیمت‌ها باید به سمت حذف تدریجی یارانه‌ بنزین رفت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هاشم اورعی با اشاره به لزوم حذف تدریجی یارانه بنزین به اکو ایران گفت: برای پیاده سازی قوانین اقتصادی در بازار بنزین و حرکت به سمت واقعی شدن قیمت ها، راهی به جز حذف تدریجی یارانه ها وجود ندارد. تصمیم دولت در بودجه سال 1402 برای ثبات قیمت بنزین یا دیگر حامل‌های انرژی سبب اختصاص چند 100 هزار میلیارد تومان به یارانه بنزین و به تبع آن مواجهه با کسری بودجه، تداوم خلق پول و افزایش تورم می‌شود.

وی با طرح سوالی افزود: دولت تا چه مقطع زمانی در نظر دارد این چرخه باطل را ادامه دهد و توانایی پذیرش هزینه‌های سیاسی تصمیم سخت اما درست را نداشته باشد؟ اکثر مسئولین و آحاد جامعه راهکارهای کوتاه مدت را دنبال می کنند. نمی توان 40 سال سیاست های غلط را در بخش انرژی پیاده سازی و اجرا کرد و راهکاری یک شبه و کوتاه مدت ارائه داد.

اورعی ادامه داد: با تداوم روش فعلی، بحران عمیق تر می شود. بنابراین از همین امروز باید اقدامات در بخش قیمت گذاری، کوتاه کردن دست دولت و حذف تدریجی یارانه ها را انجام داد تا از عمیق تر شدن این بحران جلوگیری کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ