کد خبر: ۱۹۷۵۷۰
۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۹/۱۲

پیش بینی آب و هوای این هفته با ورود سامانه جدید و کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما
سازمان هواشناسی اعلام کرد:

پیش بینی آب و هوای این هفته با ورود سامانه جدید و کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما

سازمان هواشناسی با پیش بینی وضعیت آب و هوای این هفته از ورود سامانه جدید برف و باران و کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما در شمال و دامنه‌های جنوبی البرز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز با نفوذ جریانات شمالی بر روی دریای خزر، بارش در اردبیل و سواحل خزر تشدید و آسمان برخی نواحی شمال غرب و دامنه‌های البرز نیز بارانی می‌شود.

براساس این گزارش، فردا بارش‌ها در شمال غرب کاسته می‌شود و سواحل خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و غرب سمنان بارش باران رخ می‌دهد و از امروز تا سه شنبه بارش ها در ارتفاعات البرز،‌ مناطق مرتفع و سردسیر به شکل برف است.

دوشنبه این وضعیت در غرب دریای خزر و استان اردبیل تداوم دارد و برای استان‌های البرز و تهران بارش پیش‌بینی شد و با ورود سامانه بارشی در جنوب غرب مناطق زاگرس مرکزی برخی مناطق بوشهر، فارس، کرمان افزایش ابر و رگبار پراکنده مشاهده می‌شود و تا سه‌شنبه تداوم دارد.

یکشنبه تا سه‌شنبه کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما برای نوار شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات البرز بارش برف مشاهده می‌شود.

همچنین از اواخر وقت فردا یکشنبه با ورود سامانه بارشی جدید از جنوب غرب در بخش‌هایی از خوزستان،‌ کهگیلویه و بویراحمد، جنوب چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر و شمال غرب فارس افزایش ابر،‌ رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است. این شرایط دوشنبه علاوه بر این مناطق در بخش‌هایی از استان‌های فارس،‌بوشهر، هرمزگان، اصفهان و کرمان پیش بینی می‌شود.

سامانه بارشی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه تقویت شده و در جنوب غرب، غرب، بخش‌هایی از جنوب، مرکز و شرق کشور به فعالیت ادامه می‌شود. شدت بارش‌های طی این 2 روز برای ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی است.

 

در تهران از امروز بعدازظهر افزایش ابر و در برخی ساعات بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود و یکشنبه کاهش محسوس دما و بارش باران و برف پیش‌بینی شد، بیشینه دمای تهران از یکشنبه تا سه‌شنبه ۹ و ۷ درجه است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ