کد خبر: ۱۹۷۷۲۴
۰:۰ - ۱۴۰۱/۹/۱۶

ساز و کار عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا تعیین شد

ساز و کار عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا تعیین شد

کارگروه متشکل از وزرای صنعت و اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه، ساز و کار عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا را تعیین کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کارگروه متشکل از وزرای صنعت و اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه، ساز و کار عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا را تعیین کردند.

بر اساس تصمیمات این کارگروه، قیمت پایه عرضه در بورس کالا بر مبنای قیمت تمام شده واردکننده و سود منصفانه توسط سازمان حمایت تعیین می‌شود. همچنین مقرر شد سود منصفانه ۱۵ درصد قیمت تمام شده خودرو باشد. این ۱۵ درصد شامل سود وارد کننده، هزینه ارائه خدمات گارانتی، وارانتی و خدمات پس از فروش، توسعه شبکه خدمات پس از فروش، سود عمده و خرده فروشی و توسعه شبکه است.

سود بازرگانی طبق کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۴۰۱ و مابه‌تفاوت قیمت کشف شده در بورس کالا با قیمت مصوب سازمان حمایت(قیمت پایه) تعیین می‌شود. حقوق ورودی، سود بازرگانی طبق کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۴۰۱ و سایر هزینه‌های مرتبط با ترخیص در زمان ترخیص به‌صورت کامل توسط وارد کننده پرداخت می‌شود. همچنین مابه‌التفاوت قیمت پایه و قیمت فروش در بورس کالا، پس از فروش، توسط بورس کالا محاسبه و به خزانه دولت واریز می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ